Bez i sa aditivom B2Last; Foto: BASF
Materijali

Jedan od ova dva uzorka asfalta nema specijalni aditiv za bitumen koji poboljšava izdržljivost puteva

Upotrebom aditiva B2Last putevi se saniraju ređe, a radovi se mogu izvoditi na nižim temperaturama uz manju emisiju ugljen-dioksida.

Iako je uvreženo mišljenje da je asfalt štetan za okolinu, ovaj materijal je zapravo ekološki prihvatljiv. Zašto? Zato što se ovaj materijal ne raspada pa se može reciklirati, odnosno može se iznova koristiti, što smanjujuje potrebu za korišćenjem neobnovljivih resursa.

Ono što je problematično kod asfalta jeste što se pravi na bazi naftnih derivata. Bitumen se najčešće dobija oksidacijom vakuum ostataka nafte u rafinerijama, a za proizvodnju se kosite tzv. “teške nafte”, pa je ugljenični otisak prilično visok.

Međutim, nedavno je predstavljen specijalni aditiv za bitumen koji poboljšava izdržljivost puteva i smanjuje ugljenični otisak tokom izgradnje.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Put u Nemačkoj koji je asfaltiran sa B2Last; Foto: BASF

Upotrebom ovog aditiva putevi se saniraju ređe i uz manji utrošak energije tokom proizvodnje i samih radova.

Zbog sve intenzivnijeg prevoza teškog tereta i sve ekstremnijih vremenskih uslova, puteve bi trebalo obnavljati nakon 10 do 12 godina. Međutim, BASF je razvio B2Last (Bitumen to Last), inovativni aditiv za bitumen koji poboljšava izdržljivost puteva i smanjuje ugljenični otisak tokom izgradnje auto-puteva.

“Aditiv koji predstavlja reaktivni sistem na bazi izocijanata povezuje individualne komponente bitumena i tako stvara polimernu mrežu. Time se poboljšavaju elastična svojstva bitumena, čineći put izdržljivijim i otpornijim na pukotine, kako na visokim, tako i na niskim temperaturama.” – navodi se u saopštenju.

BASF je bio u prilici da ovo potvrdi na testovima sprovedenim sa akademskim partnerima.

“Upotreba novog aditiva smanjuje emisiju bitumena tokom izgradnje puteva za 65 procenata, jer se radovi mogu izvoditi na nižim temperaturama.” – kažu u kompaniji.

Više recikliranog asfalta

Pored toga, BASF-ov aditiv doprinosi smanjenju emisije CO2, jer se upotrebom ovog aditiva putevi saniraju ređe i uz manji utrošak energije tokom proizvodnje i samih radova.

“Štaviše, upotreba B2Last aditiva omogućava veće količine obnovljivog asfalta (reciklirani asfalt) koje se mogu dodati u asfaltnu smesu. Ovo smanjuje ukupnu upotrebu energije, resursa i emisije CO2 koja bi bila u vezi sa proizvodnjom nove asfaltne smese.” – zaključuje se u saopštenju.

Efikasnost elektrolize vode

BASF konstantno razvija nove i još održivije proizvode i tehnologije. Samo prošle godine imali su više od 1.000 patentnih prijava.

Ostvarena zarada od prodaje proizvoda nastalih aktivnostima segmenta za Istraživanje i razvoj, a koji su lansirani na tržište u proteklih pet godina, tokom 2022. godine povećala se na oko 12 milijardi evra.

Trenutni istraživački projekat na kome se punom parom radi jeste razvoj materijala koji će značajno da poboljšaju efikasnost elektrolize vode. Elektroliza vode koristi se u proizvodnji hidrogena bez primesa CO2, a koji je od vitalnog značaja za transformaciju hemijske industrije.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *