Tapete sa motivima avangardnog Beograda na zidovima širom sveta
Inspirisani znamenitostima poput Kalemegdana, modernističkih blokova Novog Beograda, zgrade Generalštaba, ali i beogradskim ulicama, mladi talenti predstavili su svoje radove globalnom tržištu.
Konkurs pod imenom Avanguard Belgrade bio je nešto više od projekta. Simbol kreativnosti. Kulturni identitet naše prestonice. Rezultat saradnje kompanije Mara Home sa nemačkim liderom u industriji tapeta, Marburg Wallcoverings.
Predstaviti Beograd kroz prizmu istorije, jedinstvene arhitekture i savremenog duha uz pomoć umetnosti i dizajna tapeta, bili su motivi više od 300 dizajnera iz Srbije i sveta da postanu deo ove vizije. A vizija organizatora bila je da otkriju najinovativnije i najkreativnije dizajnere i ponude im priliku da sopstvene radove pretvore u stvarne tapete.

Organizatori su omogućili dizajnerima da se njihovo ime daleko čuje u svetu i zato su najbolji dizajni pretvoreni u tapete i disturibuirani širom sveta.
Inspirisani uzbudljivim duhom Beograda, Mara Home i Marburg Wallcoverings odlučili su da i sam projekat učine uzbudljivim – omogućili su dizajnerima da se njihovo ime daleko čuje u svetu i zato su najbolji dizajni pretvoreni u tapete i disturibuirani širom sveta.
Svaki učesnik imao je zadatak da kroz dizajn dočara Beograd. A među učesnicima, pojavila su se i renomirana imena iz sveta arhitekture i dizajna među kojima se izdvaja Feliks Diner, čije prisustvo jasno ukazuje na prestiž samog događaja.

Pobednici konkursa
Međutim, u vrlo jakoj konkurenciji, radovi Snežane Zlatković (prva nagrada), Vida Savića (druga nagrada) i Monike Štiklice (treća nagrada) podjednako su zadivili sve članove žirija.
Unikatni dizajni tapeta su kreirani. Sa jedne strane, oni su predstavili umetnost u Beogradu, a sa druge, Beograd u svetu. Inspirisani znamenitostima poput Kalemegdana, modernističkih blokova Novog Beograda, zgrade Generalštaba, ali i beogradskim ulicama, mladi talenti predstavili su svoje radove globalnom tržištu.

Svetska promocija u januaru 2025. godine
Najbolji radovi postali su deo globalne Marburgove kolekcije pod nazivom Avanguard Belgrade, omogućavajući da imena 16 autora odjeknu širom sveta kroz 28 umetničkih murala.
Projekat je svetski promovisan u januaru 2025. godine na prestižnom sajmu Heimtextil u Frankfurtu, jednoj od najvažnijih platformi za globalnu industriju enterijera.
„Duh Beograda bio je i ostaje u rukama mladih ljudi, da ga očuvaju i umetnički izraze. Na nama je bilo da ceo svet upoznamo sa njihovim delima i uzbudljivim gradom“ – ističu organizatori konkursa.