Mobilni natputnjaci u Švajcarskoj za saobraćaj bez prekida tokom radova
Ove privremene konstrukcije omogućavaju saobraćaj u dve trake maksimalnom brzinom od 60 kilometara na sat, dok se ispod njih nesmetano menja asfalt.
Održavanje auto-puteva je ne samo skupa već i frustrirajuća stvar. Kada se habajući sloj potroši ili se pojave rupe u kolovozu, potrebno je zatvoriti deonicu, preusmeriti saobraćaj u jednu traku što izaziva velike gužve i nervozu kod vozača. Međutim, rešenje zvano ASTRA Brigde na elegantan način rešava ovaj problem.
ASTRA most je mobilni i privremeni most, odnosno natputnjak preko koji se postavlja na mestu radova. Dok automobili neometano prelaze preko ovog mosta, ispod njega radovi se nesmetano odvijaju.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Iako ukupna dužina privremene konstrukcije iznosi 236 metara, radovi na održavanju mogu se izvoditi samo na delu dužine 100 metara ispod mosta.
Ovi mobilni natputnjaci omogućavaju saobraćaj u dve trake maksimalnom brzinom od 60 kilometara na sat, ukoliko uslovi to dozvoljavaju.
Iako ukupna dužina privremene konstrukcije iznosi 236 metara, radovi na održavanju mogu se izvoditi samo na delu dužine 100 metara ispod mosta. Kada se radovi ispod tog dela mosta završe, on se pomeri za 100 metara dalje na sledeću fazu izgradnje.
Kako se pravi ovaj most
Delovi mosta se donose na lice mesta kamionima, a potom se montiraju kranovima. U pitanju su samohodne konstrukcija na točkovima koje se ređaju jedna pored druge. Hidraulične stope podižu konstrukciju rampe na potrebnu visinu, a potom se novi elementi privremenog mosta dodaju konzolno jedan na drugi.
P profili, koji čine korisni deo mosta ispod kojeg se može raditi, imaju korisnu visinu 3,1 metar i raspon od 5,1 metar što je dovoljno za prolazak teških mašina kao što su asfaltni finišeri. Ovi profili se nadovezuju jedan na drugi i povezuju s rampama s obe strane privremenog natputnjaka.
Fizička odvojenost gradilišta i auto-puta povećava bezbednost na radu za građevinske radnike. Takođe, radnici su zaštićeni od buke i vremenskih uslova.
Konstrukcija sastavljena za dve noći
Ova tehnologija je prvi put upotrebljena pre dve godine na auto-putu A1 u Švajcarskoj. Za postavljanje mobilnog mosta radnicima su potrebne dve noći, nakon čega je usledili radovi na zameni asfalta.
Tokom probnog perioda ovog inovativnog građevinskog mosta primetilo se da protok saobraćaja nije bio na željenom nivou, zbog čega je ASTRA Brigde u poslednjih nekoliko meseci optimizovan. Konkretno, produžene su rampe i promenjen je ulazni nagib. Time je početni nagib rampi smanjen sa 6,1 na 1,25 posto.
Optimizacije su uspešno testirane sa različitim vozilima – uključujući sportske automobile, prikolice za kampovanje, turističke autobuse, kamione i šlepere – i sva vozila su mogla da koriste ASTRA Brigde bez ograničenja brzinom od 60 km/h.
Testovi su potvrdili praktičnost ovog mobilnog mosta i danas se redovno koristi u održavanju mreže auto-puteva u Švajcarskoj.