Arhitektura klubova za odrasle kroz objektiv francuskog fotografa
Verski termini poput iskušenje i raj vrlo često „krase“ fasade klubova za odrasle u Sjedinjenim Američkim Državama.
Fotograf Francois Prost je tokom proteklog proleća bio na putovanju kroz Ameriku i umesto da obilazi nacionalne parkove i znamenitosti velikih gradova, on je svoju pažnju i objektiv usmerio na striptiz klubova. On je na svom putu od Majamija do Los Anđelesa napravio seriju fotografija, koje je nazvao Klub džentlmena, a uočio je da su najčešći elementi ružičasta fasada, šareni neonski natpisi i dosta parking mesta.
Najčešći elementi klubova za odrasle jesu ružičasta fasada, šareni neonski natpisi i dosta parking mesta.
Serija fotografija „Gentlemen’s Club“ predstavlja portret američke kulture i urbanizma iz nekog drugog ugla, a Prostov izbor da se fokusira na južni deo zemlje bio je povezan s estetikom i filozofijom. Jaka sunčeva svetlost ove oblasti naglašava kontraste primenjenih boja, a fotografa je posebno zaintrigirala i prividna naglašenost „konzervativne i puritanske reputacije“ ovog regiona i u isto vreme nadmoćnosti ovih objekata nad okolnim prostorom, piše Citylab.
Na svom putu Prost je zabeležio izgled raznovrsnih striptiz klubova u Majamiju, Las Vegasu, Nju Orleansu i Los Anđelesu. Tokom trase naišao je i na niz klubova duž obale Meksičkog zaliva koji su bili u ruševinama nakon nedavnih uragana, ali i onih koji su se desili ne baš tako skoro.
Verski motivi
Striptiz klubovi na njegovom putu uglavnom su imali fasadu u ružičastoj, crvenoj ili ljubičastoj boji, dok su uz svetleće natpise, često primenjeni i šareni znaci u obliku palmi i martini čaše. Fotograf je primetio da i verski termini poput iskušenje i raj na skaradan način često „krase“ fasade klubova za odrasle.
Ništa bez reklame
Kod nekih primera Prost je postavljao dve fotografije koje se odnose na jedan klub. Jedna je prikaz fasade, a druga znaka pored puta, kojih naravno najviše ima u području oko Las Vegasa. Znaci su, sasvim očekivano, velikih dimenzija i prilično napadni, kako bi ih vozači uočili sa većih udaljenosti i pri većim brzinama.
Na istom putovanju Prost je takođe odlučio da fotografiše i prodavnice oružja, jer je bio fasciniran konceptom u kom su ovi objekti sasvim normalno ukomponovani između supermarketa i apoteka.
Kad ste već ovde…