Arhitektonski sajt ArchDaily prodat platformi Architonic
Architonic, platforma za prodaju proizvoda iz oblasti arhitekture i enterijera, kupila je informativni portal ArchDaily za oko 10 miliona evra.
U saopštenju sajta Architonic, sa sedištem u Cirihu, kaže se da su dva brenda „strateški udružili snage kako bi konsolidovali svoja tržišta uz ambiciozni plan za rast i inovacije.“
„I ArchDaily i Architonic osnovale su arhitekte i zato dele isti RNK što ih čini idealnim parom“ – rekao je Stephan Bachmann, CEO Architonica.
ArchDaily i Architonic zajedno imaju 180 miliona poseta godišnje što je 30 puta više od ukupnog broja arhitekata i dizajnera enterijera na celom svetu, navodi se u saopštenju. Ova dva sajta nastaviće da funkcionišu zasebno.
Ova dva poznata sajta nastaviće da funkcionišu kao dve odvojene platforme.
Architonic, koji ima bazu od oko 400.000 artikala nameštaja, rasvete i drugih proizvoda, osnovan je 2003. godine od strane arhitekte Tobiasa Lutza i Nilsa Beckera. Becker je potom napustio ovaj posao.
Prisvajanje ArchDailya dolazi pet godina nakon što je Architonic kupljen od strane švajcarske medijske grupe NZZ, koji su kupili veći deo udela u Architonicu 2015. godine, a potom i ostatak u martu ove godine.
Informativni sajt ArchDaily, koji takođe ima bazu arhitektonskih proizvoda, osnovan je 2008. godine od strane arhitekata Davida Assaela i Davida Basultoa. Sedište im je u Čileu, a pored glavnog www.archdaily.com na engleskom jeziku, ovaj poznati sajt postoji i u španskoj, portugalskoj i mandarinskoj verziji.
Prodaja i gašenje sajtova
Onlajn arhitektonski sajtovi su i dalje u većini mediji nezavisni od velikih korporacija, a svi su uglavnom nastali u vreme buma blogovanja, baš kao i portal Gradnja.rs. Mnogi svetski sajtovi uspešno i danas funkcionišu, međutim neki su se ugasili a neke su kupili veće medijske grupacije.
Tako je popularni američki sajt o enterijerima Design*Sponge prestao da postoji u avgustu prošle godine nakon 15 godina rada. U otprilike isto vreme, poznati Design Milk kupljen je od strane e-commerce platforme Ahalife.
Američki onlajn magazin Curbed prodat je kompaniji Vox Media 2013. godine. Od tada su brojna regionalna izdanja ugašena, a prošle godine ovaj sajt postao je deo New York Magazina.
Pročitajte i ovo: