Kako projektima upravljati na daljinu
Građevinska industrija nalazi se u izazovnim vremenima. Propisane zdravstvene mere zahtevaju socijalnu distancu i ograničenost kretanja. Vanredne mere stvaraju veliki pritisak na šefove gradilišta, izvođače i investitore. Nove okolnosti zahtevaju nova, efikasnija rešenja.
Preporučene mere bezbednosti usled proglašenja vanradnog stanja mogu dovesti do usporavanja radova, ograničenog obima aktivnosti i smanjenja broja radnika na gradilištu. Smanjen obim izvođenja ugrožava vremenske rokove završetka projekta, i dovode u pitanje njihovu finansijsku isplativost. To otvara mogućnost poslovanja sa gubicima, naplate „penala“, pokretanja sudskih postupka, nelikvidnosti.
Upravljanje projektima na daljinu može biti način oslobađanja od pritiska. „Koliko god ograničavajuće bilo raditi s manjim brojem radnika i biti izvan lokacije, još uvek postoje načini održavanja građevinskih projekata“ – ističe Bojan Petković, regionalni direktor kompanije PlanRadar za Jugoistočnu Evropu. Iz iskustva rada sa međunarodnim korporacijama kao što su CBRE i Strabag, Bojan navodi pet stvari o kojima bi svi šefovi gradilišta trebalo da vode računa u tekućim, vanrednim okolnostima. To su bezbednost, komunikacija, tehnologija, kontrola i optimizacija.
Pregledajte bezbednosni protokol
Sve dok je gradilište otvoreno, postoji odgovornost za bezbednost radnika. Obavezno se pridržavajte najnovijih preporuka vezano za pandemiju koronavirusa. Naročito se pridržavajte pravila o poštovanju socijalne distance i redovnog pranja ruku. Obratite pažnju na sve nove preporuke i saopštenja državnih organa.
U datim okolnostima, nastavak rada na gradilištu možda će podrazumevati novi pristup planiranju. Izmena komunikacije i rasporeda aktivnosti biće neophodni. Potrebno je prilagoditi se kako bi se rokovi ispoštovali, a dinamika izvođenja nastavila.
Komunicirajte svakodnevno
Komunikacija je ključna. Budite na svakodnevnoj vezi sa svojim timom, klijentima, izvođačima, dobavljačima, saradnicima i podizvođačima. Stavite se u njihovu poziciju. Sagledajte stvari iz njihovog ugla. Probajte da razumete na koji način se oni prilagođavaju novonastaloj situaciji. Razmotrite opcije kako možete da unapredite svoju saradnju.
Digitalizacija rada je neminovnost. Upotreba cloud servisa biće neophodna. Programi za komunikaciju (poput Zoom-a, Slack-a ili Viber-a) mogu biti korisni. Na velikim gradilištima saradnja na digitalnim platformama pružiće vašem operativnom timu neometan rad na tekućim projektima. Upravljanje projektima na daljinu omogućava planiranje i izvršenje zadataka na način da se svi poslovi završe blagovremeno i na odgovarajući način, bez obzira na novonastale okolnosti.
Koristite tehnologiju za izvođenje radova
Radite brže, radite pametnije. Za delegiranje zadataka i komunikaciju sa klijentima, kolegama i kooperantima koristite nova softverska rešenja. Upravljanje projektima na daljinu može dodatno olakšati složene tokove komunikacije velikog broja učesnika. U ovakvim situacijama, jedino nova softverska rešenja vam mogu uštedeti vreme u praćenju radova i rukovođenju ljudskim resursima na gradilištu.
Digitalizacija je ključna. „Ključno sredstvo za planiranje radova koje traba obaviti jeste digitalni nacrt sa označenim aktivnostima na gradilištu. Aplikacija PlanRadar omogućava raspored zadataka prema statusu: prate se tekući i izvršeni zadaci. Zadatke je moguće sortirati prema rokovima, prioritetima i vrsti radova. Cilj je da šefovi gradilišta dobiju jasnu sliku o tome koje aktivnosti mogu da obave sa što manje radnika na terenu.“ Putem direktne komunikacije i dnevnih izveštaja, PlanRadar aplikacije vam može pomoći da povećate stepen kontrole nad procesima, radovima i resursima.
Obradite pažnju na podizvođače
Kašnjenja se sabiraju. Posebno budite svesni ove činjenice. Radi poštovanja ugovorenih rokova, korišćenje internet alata za saradnju koji je namenjen građevinarstvu omogućiće vam kontrolu i praćenje svih radova na gradilištu. PlanRadar aplikacija omogućava analizu izvršenih radnih zadataka svih uključenih podizvođača. Iz svoje kancelarije ili doma, moći ćete da pratite koji podizvođači rade u skladu sa rasporedom, koji čan tima je preopterećen poslom ili na kojim pozicijama se najviše kasni sa izvršenjem.
Optimizujte aktivnosti na gradilištu
Sa aplikacijom za upravljanje projektima na daljinu ceo tim ne mora biti istovremeno prisutan na gradilištu. Ako jedan član tima može da zabeleži postojeću situaciju, odredi zadatke i ažurira status pomoću mobilnog uređaja, tim može da radi nezavisno od vremena i mesta. Pomoću mobilnih uređaja radnici mogu zadržati propisanu distancu.
„Svaki član tima koji koristi PlanRadar može da organizuje svoje zadatke na svoj način. To je moguće jer se sve informacije automatski sinhronizuju na svim uređajima. Ovime se osigurava jasno i pregledno vođenje projekta. Takođe, zadaci se mogu kreirati iz web aplikacije i dodeliti odgovornoj osobi, a da menadžer projekta ne mora da napusti kancelariju ili svoj stan“ – dodaje Bojan.
Aplikacija koja štedi novac
Plan rada je Software as Service rešenje za digitalizaciju dokumentacije i komunikaciju u građevinarstvu i oblasti nekretnina. Aplikacija se može koristiti za upravljanje zadacima i gradilištima, projektantski nadzor, vođenje građevinske dokumentacije, tekuće održavanje zgrada i tehnički prijem objekata. Polje primene je široko.
PlanRadar je dostupan putem web aplikacije ili putem aplikacije za mobilne uređaje. Korišćenje PlanRadar-a je intuitivno i jednostavno. Implementacija softvera traje manje od 7 dana. Program se zasniva na digitalnom crtežu ili arhitektonskoj osnovi, što pruža mogućnost dokumentovanja zadataka i izvršenog posla, te komunikaciju velikog broja učesnika sa različitih lokacija. Komunikacija između ljudi u kancelariji, u magacinu i na gradilištu obavlja se u realnom vremenu.
Prednosti primene PlanRadar aplikacije su brojne. Ova aplikacija vam može pomoći da uštedite i novac i vreme. Digitilizacijom poslovnih procesa, PlanRadar smanjuje učestalost grešaka i obezbeđuje značajan rast efikasnosti. Upravljanje projektima na daljinu može uštedeti i do 70% troškova. PlanRadar aplikaciju trenutno koristi 7.000 kompanija iz 43 države širom sveta.
https://www.youtube.com/watch?v=e7L55lhh9u0
Građevinskim kompanijama, izvođačkim firmama i preduzetnicima dostupni su tri oblika licenciranja (basic, pro i enterprise). Aplikacija podržava Android i iOS operativne sisteme. Na raspolaganju su i besplatna test aplikacija (u trajanju od 30 dana), YouTube tutorijali, kao i korisnička podrška u bilo koje doba dana.
Kad ste već ovde…