Želite da radite od kuće? Pročitajte kako možete organizovati funkcionisanje rada na daljinu u Autodesk Revitu.
U sadašnjim okolnostima pandemije koronavirusa, sve više firmi organizuje rad od kuće, kako bi se izbeglo širenje zaraze među zaposlenima. Više nego do sada, koristimo različite aplikacije i platforme za deljenje podataka i komunikaciju. Pored standardnih aplikacija – Viber, Skype, WhatsApp – koriste se i razne druge aplikacije za organizaciju konferencijskih poziva, npr. Goto Meeting ili Zoom, ili praćenje organizacije zadataka i njihovih izvršenja, npr. Active Collab.
Kako su nas novonastali uslovi onemogućili da pristupamo serveru firme, moramo se prilagoditi novoj situaciji.
Projektovanje u najvećem broju slučajeva podrazumeva timski rad. Smanjivanje mogućnosti za rad u zajedničkom prostoru smanjuje produktivnost timova. Kako, u ovim vanrednim uslovima, to prevazići?
Korisnici Autodesk Revita znaju da se prave mogućnosti ubrzavanja projektovanja vide pri zajedničkom radu na centralnom modelu. Centralni model vam se, do sada, nalazio na serveru firme sa nesmetanim dostupom preko lokalne mreže. Kako su vas novonastali uslovi onemogućili da pristupate serveru iz lokalne mreže morate se prilagoditi ovoj situaciji.
Pokušaćemo da vam ukažemo na moguća rešenja za prevazilaženje krize, tj. kako organizovati lako funkcionisanje rada na daljinu u Autodesk Revitu. Ovo su 4 najbolje opcije!
1. Autodesk BIM 360: Besplatan u vreme pandemije
BIM 360 je Autodeskov internet servis koji omogućava postavljanje projekata i modela na servere Autodeska. Prednost ovog sistema je u tome što vam je omogućen udoban rad na modelima nezavisno od lokacije na kojoj se nalazite. Niste ograničeni internet konekcijom koju imate u svojim kancelarijama, a dobijate i više mogućnosti za prezentovanje i deljenje modela, crteža i ostalih delova projekta. Mana je svakako relativno visoka cena korišćenja BIM 360 po korisniku.
Kako se, međutim, Autodesk opredelio da u uslovima vanrednog stanja u svetu, usled pandemije virusa do 31. maja 2020. korišćenje trial verzije BIM 360 bude besplatno, moj prvi izbor je ovakav način rada. Uz malo privikavanja brzo ćete prebroditi sve probleme rada na daljinu.
Tri servisa BIM 360 koja su ključna za uspešan rad na daljinu:
- BIM 360 DESIGN je servis koji vam omogućava direktan pristup svih projektanata ka modelima objekata koji se nalaze na cloudu. Najviše projektnih biroa ima potrebu upravo za ovim servisom.
- BIM 360 DOCS je servis za razmenu dokumenata i podataka. Pomoću BIM 360 DOCS upravljate svim svojim 2D planovima, 3D modelima, i svim ostalim dokumentima koji su povezani sa projektom. Na samoj web aplikaciji imate mogućnosti dodeljivanja zadataka, omogućavanja ili uskraćivanja prava pristupa itd.
- BIM 360 COORDINATE je softver za povezivanje celog projektantskog tima i koordinaciju između različitih struka.
Kada uspešno ovladate prethodnim servisima, pogledajte šta vam nude i ostali servisi Autodesk BIM 360 platforme, kap što su BIM 360 LAYOUT, PLAN, BUILD, itd.
2. Revit server: Za rad nezavisno od lokacije
Revit server je besplatan softver za uspostavljanje dostupnosti modela preko interneta. Instalira se na vaš lokalni server i omogućava pristup Revit modelima preko interneta.
Prednost mu je mogućnost rada na modelima nezavisno od lokacije na kojoj se nalazite. Osnovni zahtev je da serverska mašina mora raditi na Microsoft server platformi. Morate imati zakupljenu fiksnu IP adresu na serveru. Za udoban rad potreban vam je, što brži internet link ka vašem serveru jer je ograničavajući faktor ustvari upload.
Poštovanje gorenavedenih smernica omogućava efikasan rad na modelima, nezavisno od lokacije na kojoj se nalazite.
Čak i kada prođe vanredno stanje, Revit server je sistem koji treba posedovati u projektantskoj firmi koja se bavi projektovanjem po BIM procesu u Autodesk Revitu. Uz pomoć Revit servera, omogućavate saradnicima na gradilištima ili drugim kancelarijama da aktivno učestvuju u projektovanju. Takođe, možete omogućiti investitoru da prati progres projektovanja. Bezbedonosni rizici su svedeni na minimum, jer se serveru pristupa isključivo iz same Revit aplikacije.
3. VPN: Zakačite se na vašu lokalnu mrežu
Virtual private network (VPN) je iskustvo najbliže radu u kancelariji. Pomoću računara od kuće “kačite” se na lokalnu mrežu vaše radne organizacije i koristite vaš server kao da ste fizički u kancelariji. VPN pristup može se ostvariti pomoću više različitih softvera, ali mi preporučujemo OPEN VPN.
Slično kao i kod Revit servera, ograničavajući faktori su brzina interneta i posedovanje fiksne IP adrese. Kod ovakvog načina pristupanja serveru, postavljaju se i pitanja bezbednosti podataka, ali uz pomoć iskusnog IT stručnjaka, i ovo se može prevazići.
Revitu je potrebno da putanja centralnog modela bude postavljena apsolutno, tj. preko IP adrese serverskog foldera u kome se nalazi, a nikako preko NETBios imena hard diska. Da bi ste mogli da pristupate centralnom modelu morate voditi računa o ovoj pojedinosti.
4. Remote desktop: Upravljate računarom u kancelariji
Ukoliko omogućite pristup svojim računarima u kancelariji preko Remote desktop aplikacije, koju sadrži svaki Windows 10, moći ćete direktno od kuće da koristite računar koji se nalazi u kancelariji. U istu svrhu je napravljeno, takođe, niz drugih besplatnih aplikacija kao i onih koje se plaćaju. Na primer, veoma je zgodan rad pomoću TeamViewera.
Ostani i radi kod kuće
Ne zaboravite da, iako će se pokazati da možete raditi u izolaciji, čovek najbolje rezultate daje u direktnoj komunikaciji sa drugim čovekom. Dakle, sve nabrojane mogućnosti su samo privremeno rešenje za krizne situacije, a rezultati su, svakako, najbolji u uslovima normalnog kancelarijskog rada.
Budite heroji i #OstaniteKodKuće
Kad ste već ovde…