Nova prestonica parfema inspirisana je cvećem i Fibonačijevim nizom
Grad Kanaudž u Indiji dobiće park i muzej posvećen parfemu čiji projekat je inspirisan savršenim proporcijama u prirodi.
Arhitektonska firma Studio Symbiosis predstavila je projekat kojim se planira izgradnja parka u Indiji u čijem okviru će naći i muzej, prodajni objekti, kafići, kao centar za razvoj veština i razmenu iskustva među stručnjacima iz oblasti proizvodnje opojnih mirisa.
Park površine 17 hektara, zapravo predstavlja produkt saradnje pomenutog indijskog grada sa francuskom prestonicom parfema – gradom Gras – u cilju promocije ovog zanimljivog zanata koji se često prenosi kroz generacije.
Arhitekte su bile bile inspirisane cvećem ali i Fibonačijevim nizom, koji se često povezuje sa savršenstvom zlatnog preseka.
Arhitekte su u projektovanju bile inspirisane cvećem ali i Fibonačijevim nizom, koji predstavlja niz brojeva u kome zbir prethodna dva broja u nizu daju vrednost narednog člana niza. Fibonačijev niz se često povezuje s brojem fi, odnosno sa savršenstvom zlatnog preseka. Odnosi mera kod biljaka, životinja i ljudi, sa zapanjujućom preciznošću se približava broju fi.
Tako je nastao upečatljiv objekat koji je u savršenoj proporciji. U centralnom delu postavljen je muzej koji se dalje ka ostatku parka skladno širi spiralnim i fluidnim stazama.
Tri latice
Centralni element muzeja razvio se iz forme cveta sa tri latice, koji u svakoj od njih sadrži drugačiju funkciju. Tako je u jednom krilu nalazi izložbeni prostor, u drugom auditorijum i radionica, kao i toaleti, dok su u trećem organizovani kafe i suvenirnica.
U okviru parka će biti formiran i staklenik sa kontrolisanom vlagom, u kom će moći da se uzgajaju vrste cveća, koje iziskuju posebnu negu kako bi se održale tokom čitave godine, piše ArchDaily.
„Konstrukcijom i formom krova se kreira nejasna granica, koja dozvoljava da pogled bude širok te se pejzaž meša sa izgrađenom strukturom.“, rekle su arhitekte iz Studio Symbiosis.
Projekat bi trebalo da počne da se gradi ove godine.
Kad ste već ovde…