Kako izgleda gradilište Pelješkog mosta
Konstrukcija mosta Pelješac izronila je iz vode, sledi betoniranje stubova, a potom i montiranje čelične konstrukcije koja stiže iz Kine.
Pre nekoliko dana, 31. jula, navršilo se godinu dana od kada je kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation) započela izgradnju 282 miliona evra vrednog mosta Pelješac. Prema ugovoru, za manje od dve godine most mora biti završen, piše Jutarnji list.
U godinu dana napredak je u radovima očigledan. Iz Kine je u Hrvatsku morskim putem dovezen 141 čelični šip. U morsko dno zabijeni su svi – dva testna i 139 komada na mestima stubova. Najduži šip ima 128,4 metra i težak je oko 230 tona, dok je najkraći dugačak samo 36 metara. Cevi su prečnika od 1,8 i dva metra.
Na svakom mestu stuba šipovi se na vrhu povezuju pločom od armiranog betona koja će biti vidljiva na površini mora.
U ovom trenutku na gradilištu se između ostalog izvlači tlo i mulj iz šipova koje se skladišti potapanjem na dubinu veću od 40 metara, na lokaciji udaljenoj od mesta gradnje 20 nautičkih milja. Na gradilištu je u toku izrada armaturnih koševa i betoniranje šipova, izrada armirano-betonskih segmenata prefabrikovane oplate naglavnica šipova na koju ide stub mosta.
Zabijeni šipovi na svakom mestu stuba na vrhu se povezuju pločom od armiranog betona koja će biti vidljiva na površini mora. S obzirom na dimenzije, oplata se montira na vrhove šipa u delovima. Prema planu, naglavnice će se postavljati do kraja januara sledeće godine, a podizanje prvih stubova bi trebalo krenuti u oktobru.
U zavisnosti od stubnog mesta, radovi su u različitim fazama. Najdalje se otišlo na mestu stupa broj osam koji se nalazi na samoj sredini mosta. Na tom stubnom mestu završeni su radovi ugradnje armaturnih koševa i betoniranja svih dvadeset šipova. Izvršena je montaža prefabrikovane oplate s bočnom čeličnom oplatom na projektovanu visinu. Ugrađen je beton za zaptivanje i sprezanje armirano-betonskog dela oplate s šipovima. Ispumpana je morska voda iz unutrašnjosti oplate i u toku je čišćenje unutrašnjosti. Sad slede pripremni radovi za armiranje buduće naglavnice.
Konstrukcija iz Kine
Paralelno s radovima na gradilištu, u Kini se u dve fabrike priprema čelik za segmente čelične rasponske konstrukcije. Reč je o segmentima koji će se montirati na stubove mosta, i preko njih će se odvijati saobraćaj. Procenjuje se da bi ti segmenti na Pelješac mogli biti dopremljeni u januaru sledeće godine.
Mašinerija i ljudstvo
Na gradilištu se u ovom trenutku nalazi 375 radnika, od čega je 135 tehničkog i pomoćnog osoblja. Na kopnenom delu gradilišta su i tri bagera, pet samohodnih dizalica, dva utovarivača, šest kamiona kipera, devet kamiona za prevoz betona, dva RCD seta za iskop unutrašnjosti šipova, tri stacionarne pumpe i dve betonjerke.
Na morskom delu gradilišta je ukupno 21 plovilo – plovne dizalice, barže za prevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete i dve betonjerke.
Kad ste već ovde…