Novo ruho Crvenog Petla – Kultni beogradski kafić dobio novi identitet
Veština arhitekata i njihovog kreativnog talenta ogleda se u činjenici da su, u dimenzijama ograničenom prostoru, mnogobrojni detalji, veze, materijali uklopljeni u jedan simfonijski sklad.
Uređenje platoa na Obilićevom vencu u Beogradu, između Ulica Cara Lazara i Gračaničke, propraćena je jednom značajnom intervencijom – redizajnom enterijera kultnog kafića Crveni Petao. Za potpuno novi prostorno i vizuelni identitet kafea, koji na ovoj lokaciji postoji još od 50-ih godina dvadesetog veka, zaslužan je A4 Studio, čiji potpis stoji iza brojnih ugostiteljskih lokala u Beogradu.
Mermer i zlato daju prostoru jedan specifičan karakter ozbiljnosti i luksuza.
Potpunom rekonstrukcijom, nekada introvertni lokal transformisan je u otvoreno, ali ekskluzivno mesto okupljanja ljubitelja kafe i vinske kulture. U celokupnom novom izgledu Crvenog Petla, paleta materijala (mermer, belo, crno i zlatno) daju prostoru jedan specifičan karakter ozbiljnosti i luksuza.
Upečatljiv šank
Lokal od 76 m2 je organizovan na dva nivoa, gde donji nivo čine sanitarne prostorije koje su tretirane sa posebnom pažnjom. U prizemnom delu lokala realizovano je više oblika sedenja, a prostorom dominira šank upečatljive crne boje, sa svedenim dekorativnim detaljima zlatnog akcenta.
Simfonijski sklad
Veština arhitekata i njihovog kreativnog talenta ogleda se u činjenici da su, u dimenzijama ograničenom prostoru, mnogobrojni detalji, veze, materijali uklopljeni u jedan simfonijski sklad. Prava mera sklada između ljupkosti i pretencioznosti, neutralnosti i upečatljivosti, ženstvenosti i muškosti daju prostoru snažnu poetičnost.
Ovo je prava mera sklada između ljupkosti i pretencioznosti, neutralnosti i upečatljivosti, ženstvenosti i muškosti.
Novi mainstream?
Enterijeri ugostiteljskih lokala, svima je poznato, upali su u jedan ustaljeni obrazac kombinacije drveta, crno-sivih tonova i industrijskog dizajna. Na veliku sreću, arhitekte iz A4 Studija razbijaju ustaljenu rutinu, kombinujući različite materijale u jedan sasvim novi stilski poredak, koji će, sasvim sigurno, postati mainstream trend u dizajnu ugostiteljskih lokala.
Foto: Miloš Martinović
Kad ste već ovde…
Ako u jednoj rečenici napišete „kultni kafić, još od ’50,…“ onda tu nema mesta za luksuz, zlato… a još manje za zadržavanje starog imena „Crveni petao“ i diskontinuiteta svega što je nudio i zbog čega je postao kultno mesto. Smatram ovaj portal oazom u močvari PR tekstova i duboko sam uveren da sebi nikako ne biste smeli dopustiti da to postanete. Gomilu „opštih mesta“ i sa pokretne trake preuzetih elemenata enterijera nikako ne možemo zvati „simfonijom“. To je sada svakako jedno pristojno mesto i jedan pristojan enterijer. Za izuzetnost i kult potreban je snažan karakter!