U pozivnom konkursu učestvuje i slovenačka firma koja potpisuje Most na Adi.
Od Sečenijevog lančanog mosta otvorenog 1849. godine, koji je prvi stalni most preko Dunava u Budimpešti, izgrađeno je još nekoliko mostova u mađarskoj prestonici koji su spojili Budim i Peštu. Međutim, prelazak preko reke u južnim delovima grada kao i pristup gradskom ostrvu Čepel, dosta je problematičan a jedina veza je most Rakoči koji je dosta opterećen. Stoga je raspisan novi međunarodni tender koji poziva učesnike da ovu prazninu u južnoj Budimpešti popune novim mostom preko Dunava.
Prema tenderskoj dokumentaciji, novi most preko Dunava spojiće ulicu Galvani u Budimu s ulicom Ilatos u Pešti preko ostrva Čepel. Most će imati tri trake za motorna vozila u oba smera, a dugoročna korist za grad od ove investicije jeste oživljavanje nerazvijenih zona.
Na konkursu i Slovenci
Ideja spajanja južnih delova Budimpešte nije nova. Ona zapravo postoji odavno, ali nedostatak finansijskih sredstva nije omogućavao njenu realizaciju sve do sada. Naime, organizacija KKBK, zadužena za velike razvojne projekte u Budimpešti, nedavno je pozvala 17 međunarodnih firmi da učestvuju u konkursu koji je sada u završnoj fazi. Interesantan je podatak da je među pozvanim arhitektonskim biroima i slovenačka Arhitektura doo koja nastupa zajedno sa firmom Ponting po čijem rešenju je izveden beogradski Most na Adi.
Rezultati konkursa biće proglašeni 19. aprila 2018. godine.
Pored toga što će omogućiti lakši pristup ostrvu Čepel, novi most će, prema proračunima, smanjiti gužve na postojećim mostovima za 42.000 vozila po danu kao i za 8.000 vozila u ulici Üllői – centralnoj gradskoj žili kucavici.
Foto: Andras Kovacs on Unsplash