Na petrovaradinskoj strani Novog Sada počela je priprema terena za gradnju novog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, a vrednost tog posla procenjena je na 45,3 miliona evra.
Tako je u blizini sadašnjeg novosadskog montažno-demontažnog mosta preko Dunava, privremeno podignutog umesto srušenog Žeželjevog mosta, počela priprema terena na koji će biti polagan građevinski materijal neophodan za početak gradnje.
Kad radovi počnu, a očekuje se da to bude u najskorije vreme, novi most na Dunavu u Novom Sadu trebalo bi da bude izgrađen u roku od 32 meseca, na temeljima nekadašnjeg Žeželjevog mosta koji je srušen u NATO bombardovanju SR Jugoslavije 1999. godine.
Gradnju mosta zajednički finansiraju EU, Vojvodina i grad Novi Sad, dok su “Železnice Srbije” u ime države preuzele prava i obaveze investitora.
Izuzetno intenzivan drumski i železnički saobraćaj preko Dunava u Novom Sadu trenutno se odvija preko nepodesnog montažno-demontažnog mosta, koji je umesto srušenog Žeželjevog mosta, kao privremeno rešenje izgrađen 2000. godine.
Tokom NATO bombardovanja Žeželjev most u Novom Sadu gađan je 12 puta, a konačno je srušen 23. aprila 1999. godine, kad ga je avijacija moćnog zapadnog vojnog pakta više puta direktno pogodila. Žeželjev most građen je od 1957. do 1961. godine i svojevremeno je bio jedinstven primer u svetu mostogradnje uz korišćenje prednapregnutog betona. Projekat mosta uradio je poznati jugoslovenski građevinski inženjer Branko Žeželj.
Za vreme prve probe mosta koja se sastojala od prelaska kompozicije u to vrijeme najtežeg teretnog voza, Žeželj se čamcem vozio Dunavom ispod mosta kako bi otklonio izražene sumnje u njegovu bezbednost.
Samo jedna ispravka, most je gadjan vise od 12 puta i pogodjen je toliko, ali ga nije NATO avijacija srusila nego su nasi vojnici srusili postavljanjem eksploziva na posebna mesta, zbog bezbednosti.