Raport s gradilišta Žeželjevog mosta: Rok kraj 2015.
Ukoliko ne dođe do odlaganja radova, novi Žeželjev most trebao bi da bude gotov do kraja 2015. godine.
Inženjerska komora Srbije organizovala je stručni obilazak gradilišta novog drumsko-železničkog mosta preko Dunava u Novom Sadu. Prisutni su imali priliku da se izbliza upozanju sa lučnim mostom na sremskoj strani raspona 219 metara. Čelični segmenti mosta koji su stizali iz Italije sklapani su na licu mesta na samoj obali. Kada se konstrukcija završi, sledi lansiranje mosta – odnosno njegovo odgurivanje preko sanki sa teflonskim podmetačima sve do stubova na koje će se definitivno osloniti.
Ukupna dužina mosta je 474 metara dok je njegova širina zajedno sa ivicom maski i ogradom 31,4 metara.
Zatega lučnog mosta na sremskoj strani širine je 42 metra. Novi most, za raziliku od prošlog, je sistema proste grede tako da na oslonce prenosi samo vertikalnu komponentu sile. Horizontalnih sila u ovom slučaju nema tako da je bilo moguće osloniti most na postojeći srednji stub koji je imao problema tokom ekspoatacije prethodnog lučnog mosta.
I po statičkoj konstrukciji i po materijalu ovaj most se značajno razlikuje od prethodnog mosta mada se u javnosti i dalje naziva Žeželjev most.
Pročitajte još o Branku Žeželju.
Žeželjev most je bio mnogo veci poduhvat nego ovaj žljezni, pa je radjen u Srbiji i bio je originalan za razliku od ovog žabarskog plagijata. Trebaju nam oni što su srušili savršen most da nam grade rđajuću gvožđuriju? Ispada groteskno nazvati taj most Žeželjevim jer nema ni vizuelne a kamoli konstruktivne sličnosti sa genijalnim djelom Branka Žeželja !!!
MILA: U potpunosti podržavamo misljenje da ovo ruglo od mosta, ako ikada bude završeno, apsolutno ne zaslužuje da nosi ime svetski priznatog i ne prevazidjenog graditelja Branka Žeželja !!!