Novi most i tunel u Novom Sadu
Iako je prošlo već dve godine od kako je izabrano idejno rešenje za novi most koji će biti izgrađen na stubovima nekadašnjeg mosta Franc Jozef, radovi još uvek nisu počeli. Međutim, nedavno se pojavila 3D vizuelizacija novog mosta i tunela koja nam ukazuje da se na ovom projektu ipak nešto dešava.
Kompanija PNZ iz Maribora koja je zajedno sa kompanijama CPV iz Novog Sada i Unitef – Ceh iz Budimpešte, objavila je na svojoj Youtube stranici idejno rešenje novog mosta i tunela. Ovaj snimak nam pokazuje koje su bile osnovne smernice pri projektovanju ovog rešenja i kako će se saobraćaj rasteretiti u centru grada.
Novi Sad će dobiti novi most koji će se preko Dunava nastaviti na Bulevar Cara Lazara a potom tunelom proći ispod Petrovaradinske tvrđave. Nažalost, na ovom snimku ne može se videti gde će tunel izaći.
:: Baš je lepo prikazana gužva koja nastaje kada se sa keja ulazi u bulevar cara Lazara.
:: Ala puno vozila dođe odnekuda kroz tunel i puno njih kroz lažirano kratki tunel ode neznano kuda!
To je samo simulacija.
Od kojih para ce ovo da se pravi i da li takav most uopste potreban? Kakav tunel i gde ce to uopste da izlazi?
Na vise prikaza buduceg mosta sam primetila da nedostaju stepenice za pesake sa petrovaradiske strane. Nadam se da nije planirano da pesaci i biciklisti prolaze kroz tunel, jer koliko mi je poznato, to nije dozvoljeno. Iskreno se zelim da ce prisustvo stepenica samo sa jedne strane primetiti i neko od nadleznih.
Divno je idejno resenje i ideja za most i tunel i sve to… Jedino ako se realno pogleda, bilo bi mnogo vaznije ili mozda prakticnije napraviti most sa druge strane Sr. Kamenice (sto je isto tako planirano nekada davno) ili cak negde na potezu Futog – Beocin za izmestanje teretnog saobracaja nekom obilaznicom oko grada. Cak ne bi morali ni da budu tako neka cuda arhitekture i tehnologije.
Ovaj most mi je nesto kao Beogradski most na Adi, vise marketing nego korisno i upotrebljivo.