Prezentacije
Vizija tramvaja u Novom Sadu
Tramvaj u Novom Sadu je ukinut pre 50 godina, međutim novosađani ga žele nazad.
Iako još uvek nije dogovoreno koji sistem prevoza će biti odabran kao ni kako bi se zatvorila finansijska konstrukcija za njegovu gradnju, potreba za tramvajem u Novom Sadu je očigledna.
Svaka nova gradska vlast ima svoju viziju rešenja javnog gradskog saobraćaja u glavom gradu Vojvodine, pa se bez kontinuiteta i jasnog cilja ne može realizovati ovaj strateški plan.
Ovo je vizija tramvaja u Novom Sadu koji prolazi ulicom Modene.
(Foto: Skyscrapercity)
A sto nije plav? Svi autobusi u NS su plavi!
Zanimljivo zaista. Jel to prava trasa? To je bas centar…
@tijana: Da, stvarno. Svi su plavi samo je ovaj zelen. 🙂
Biiiilo gde u Novom Sadu, samo ne u centar ! :O
Čuo sam za ovo rešenje pre par godina. Iako na prvi pogled deluje interesantno, u suštini njegovo uvođenje ne košta ništa manje nego tramvaj. I ovde se zahteva veliko ulaganje u infrastrukturu: kontaktna mreža je ista kao za tramvaj, trasa je ista kao za tramvaj. To što se ugrađuje jedna šina, ne znači da je upola jeftinije. Čak, naprotiv, mnogo je skuplje. Ovde morate rekonstruisati celu podlogu kolovozne konstrukcije jer se vozilo kreće na gumenim točkovima i nosi dosta veliko oprerecenje. Postojeći kolovoz to ne zadovoljava ni u pogledu nosivosti, ni u pogledu ravnosti. Treba voditi računa da tramvajske deonice ponegde idu i van drumskog kolovoza, pa su tamo dovoljne jedino šine, dok se između poseje trava. Ovde to nije slučaj.
Kao veliki nedostatak, a to piše na wikipediji, navodi se da je ovaj sistem usamljen. Jednom kad ga ugradite, moraćete zauvek da kupujete samo takva vozila od usamljenih proizvođeča koji ih prave. Takođe se navode i primeri iskakanja iz šine u Padovi.
Za koji god sistem masovnog prevoza da se Novi Sad odluči, potrebna su znatna ulaganja i u infrastrukturu i u vozila. Treba biti realan i sagledati naše mogućnosti. Iako sam veliki pristalica tramvaja, za Novi Sad bi ipak bio najprikladniji BRT. To je sistem koji je rešio velike saobraćajne probleme u svetu, naročito u Latinskoj i Južnoj Americi, a sada je u porastu u Aziji i Africi. U Evropi su uglavnom (pametni ljudi, ne kao mi) ostavili tramvaje na ulicama i razvijali taj sistem.
Inače, što se tiče centra Novog Sada, uopšte nema potrebe uvlačiti masovni prevoz kroz strogi centar. Dovoljno je da ga samo tangira. Nema Novi Sad baš preveliku pešačku zonu da bi to bilo neophodno. Jeste da bi u slučaju tramvaja bilo „kul“ da on prolazi kroz centar, ali to i onako nije bilo predviđeno u studiji uvođenja tramvaja. Tamo je predviđeno da tramvaj sa keja prođe pored Dunavskog parka i kroz Ignjata Pavlasa izađe na Bul. Mihajla Pupina.
Zaboravih da kažem da se ovaj sistem zove TransLohr (to nije tramvaj), a Novom Sadu je ponuđeno kreditiranje za uvođenje ovog sistema.
bilo bi strava da ovog ima u ns!!…:D
Zelen je jer treba da nam podigne svest o ocuvanju sredine 🙂
Ali NIKAKO kroz centar, Novi Sad je jos uvek moguce prepesaciti, tako da se nadam da nam nece skrnaviti centar. Nek nabace jos drveca i cveca, ima previse betona, a hlada za leto samo po okolnim kaficima…. A ja BAS NECU da sedim po kaficima, hocu da kuliram na klupici ispred Miletica, al daj neko drvo da ne sagorimo leti na +60 sa tim asfaltom koji i nocu isijava jezivu kolicinu temperature.
Inace, taj oblik prevoza je sjajan
mislim da bi bilo super da dobijemo tramvaj.i isto se slazem sa ostalima da NIKAKO kroz centar….dosta smo skrnavili groznim zgradama(hotel radijator…) cuvajmo nasu istoriju 🙂