Ovaj plutajući most može da se spusti ili podigne za čak 130 centimetara
Dug 400 metara, most zakrivljenog oblika napravljen je od 30 modularnih elemenata koji su povezani tako da je moguće fleksibilno prilagođavanje promenama nivoa vode.
U jedinstvenom pejzažu koji je oblikovan kroz decenije rudarenja, belgijski studio BuroLandschap dizajnirao je plutajući pontonski most koji biciklistima i pešacima pruža izvanredno iskustvo prelaska preko jezera.
Kroz prilagođavanje promenljivim nivoima vode, ovaj most svojim korisnicima omogućava da se znatno približe vodenoj površini, te tako dožive dinamično iskustvo i uživaju u raznovrsnim pogledima.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Rudarska istorija lokacije
Smešten na granici između gradova Dilsen-Stokkem i Maasmechelen, most je kreiran sa idejom da pešaci i biciklisti bezbedno i na uzbudljiv način pređu jezero koje je formirano ekstrakcijom šljunka u periodu industrijske revolucije tokom 20. veka.
Iako je vađenje sirovina odavno prestalo, istorija rudarstva nastavlja da definiše jedinstvenu topografiju područja, te je od početka 21. veka ovaj transformisani pejzaž postao centar za opuštanje i rekreaciju, u čijem su fokusu biciklisti i pešaci.
Arhitekte su prilikom oblikovanja mosta bile inspirisane prirodnim oblicima, kao i Fibonačijevim nizom, te most ima zakrivljen organski oblik.
Studio BuroLandschap integriše pontonski most u pejzaž i fizički povezuje dva rudarska odlagališta. Arhitekte su prilikom oblikovanja mosta bile inspirisane prirodnim oblicima, kao i Fibonačijevim nizom, te most ima zakrivljen organski oblik, objasnili su iz belgijskog studija.
Na ovaj način, zakrivljenjima se usporava tempo kretanja biciklista i pešaka, te se oni tako podstiču da zastanu i uživaju u spektakularnom pogledu na okruženje. Sa dužinom od 400 metara ovaj most predstavlja najduži plutajući biciklistički most u Belgiji.
Napravljen od 30 modularnih elemenata
Most je napravljen od 30 modularnih elemenata koji su povezani na način da je moguće fleksibilno prilagođavanje promenama nivoa vode, s obzirom da struktura može da se spusti ili podigne za čak 130 centimetara.
Ovim projektom je kroz skladnu kombinaciju inženjeringa i dizajna kreiran simbiotski odnos između pejzaža, prirode i rudarske baštine ovog područja.
Faktografija
Cycling between Terrils
Pokrajina Limburg, Belgija
LRM
400 m