Saudijska Arabija koristi 20% ukupnih svetskih resursa čelika za izgradnju linijskog grada?
Za potrebe izgradnje Neoma otvara se i nova megabetonjerka koja dnevno može da proizvode do 20.000 kubnih metara betona.
Predstavljeni su novi detalji izgradnje linijskog grada The Linea koji donose neverovatne detalje o pretvaranju ogromne površine surove prirode u futuristički megagrad. Ali o kakvom se projektu zapravo radi?
The Line je ključni deo saudijskog projekta Neom, koji je deo šireg nastojanja da se dominantno naftna ekonomija zemlje pretvori u ekonomiju fokusiranu na turizam. Naravno, razlog je jednostavan a to je činjenica da će se upotreba fosilnih goriva u narednim godinama neizbežno smanjiti. Procvetaće eksploatacija nekih drugih ruda, ali pitanje je ko će zaista time usrećiti. Ali to je neka druga tema…
Grad visine 500 metara
Elem, plan je da linijski grad dostigne dužinu od 170 kilometara, iako će njegova početna faza, koja će biti završena do 2030. godine, biti „samo“ 2,4 km. Doduše, neki drugi izvori navode da je preambiciozan plan definitivno skraćen za „tričavih“ 167,6 kilometra zbog prevelikih ambicija i troškova projekta i da nikad neće dosegnuti originalno planiranu dužinu.
Ipak, i ovo će svakako biti neverovatno dostignuće, s obzirom da će linijski grad od skoro dva i po kilometra dostizati visinu od 500 i širinu od 200 metara.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Ova megabetonjerka će moći da proizvodi do 20.000 kubnih metara betona dnevno, od kojih je većina namenjena za projekat The Line.
Da bi se svi ovi planovi zaista ostvarili, saudijske vlasti morale su da obezbede puno čelika ali i betona. Stoga su naručile izgradnju nove fabriku za proizvodnju betona vrednu skoro 190 miliona dolara. Ova megabetonjerka će moći da proizvodi do 20.000 kubnih metara betona dnevno, od kojih je većina namenjena za projekat The Line, dok će ostatak ići za druge Neom projekte.
Takođe, više od 100.000 radnika je angažovano na gradilištu koje radi 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji, kako bi se uklonile ogromne količine zemlje, te kako bi se oslobodio prostor za postavljanje masivnih temelja.
Petina svetske proizvodnje čelika?
Radovi na temeljima projekta Line napreduju, a postavljeno je 1.000 od ukupno planiranih 30.000 šipova. Osim toga, prema navodima Arabian Gulf Business Insight, projekat The Line trenutno koristi petinu svetske proizvodnje čelika, što je neverovatna statistika, a priznaćemo i prilično zabrinjavajući podatak.
Pritom, investitori Neoma očekuju da će projekat ostati najveći “kupac” građevinskog materijala na svetu tokom narednih decenija.
Kontroverze oko projekta
Ove nove vesti dolaze nakon nedavno postavljene obaveze pred organizatore projekta Neoma da budu transparentniji u procesu gradnje kako bi umirili sve nervoznije investitore i prikupili dodatna sredstva.
Kontroverze oko izgradnje Neoma u Saudijskoj Arabiji uključuju i zabrinutosti zbog kršenja ljudskih prava, posebno prinudnog raseljavanja lokalnih plemena, kao i ekološke posledice masovnog urbanističkog projekta u netaknutim prirodnim oblastima.
Pored The Line koji je u centru pažnje medija, u Saudijskoj Arabiji se uveliko izvode građevinski radovi u okviru Neom projekta kao što su Treyam, Epiconi i Xaynor.
Pomračeni umovi.
Oni bogati i glupi.
A zapadne kompanije pohlepne i beskompromisne.
Prelepi delovi planete se uništavaju, a oni prave staklenu kocku usred pustinje.
…
Mnogi ne razumeju ovaj projekat zato sto je ispred svog vremena. Istorija se ponavlja, tako je bilo i sa Ajfelovim tornjem.