Gradite hotele, ne stanove! Srbija beleži rekordan rast turizma ali gde su sadržaji?
Logično bi bilo da se ulaže u hotele sa četiri ili pet zvezdica jer takvi smeštaji dovode platežno sposobne turiste koji mogu dodatno da povećaju prihode od turizma.
Na osnovu analize Evropske turističke komisije, institucije osnovane 1948. godine, Srbija se, pomalo neočekivano, istakla kao veoma uspešna destinacija u Evropi u 2024. godini.
Srbija je zabeležila značajan porast broja stranih dolazaka, sa stopom rasta od 40,1% u odnosu na 2019. godinu i 10,7% u odnosu na 2023. godinu, prema podacima TourMIS-a. Ovo čini našu zemlju vodećom destinacijom među analiziranim destinacijama, navodi se u izveštaju ETC.
Broj noćenja takođe je zabeležio ogroman porast, sa rastom od 69,1% u poređenju sa 2019. godinom.
“Rast turizma uglavnom je podstaknut posetiocima iz vanevropskih tržišta, posebno iz Turske i Rusije,” navodi se u izveštaju koji se može preuzeti i u PDF formatu.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Srbija je zabeležila stopu rasta broja stranih dolazaka od 40,1% u odnosu na 2019. godinu.
Srbija je održala snažan volumen vazdušnog saobraćaja, sa nivoima koji su 23,5% iznad onih iz 2019. godine. Beogradski aerodrom pohvalio se dobrim rezultatima ostvarenim prošle godine sa oko osam miliona putnika, što je 42 odsto više nego u 2023.
U izveštaju Evropske turističke komisije navedeni su i podaci o povećanju potrošnje stranih turista u odabranim destinacijama. Srbija je ostvarila solidan rast, što je svrstava na 7. mesto, ispred destinacija kao što su Nemačka, Danska i Rumunija. Na prvom mestu je Španija a sledi je Grčka, koje su su zabeležile rast veći od 20 posto u poređenju s istim razdobljem pretpandemijske 2019. godine.
Potrebno ulaganje u hotele
Ovi podaci jasno ukazuju na to da je u Srbiji prisutan značajan porast kada je u pitanju međunarodni turizam. Ovakav rast pokazuje da postoji velika potreba za ulaganjima u izgradnju novih hotela i povećanjem ugostiteljskih sadržaja kako bi se ispratila sve veća potražnja.
Povećanje kapaciteta smeštaja i ponude turističkih sadržaja ne samo da će doprineti daljem rastu turizma, već će i osigurati da Srbija ostane konkurentna na međunarodnom tržištu kao destinacija koja može da zadovolji potrebe različitih profila turista.
Logično bi bilo da se ulaže u hotele sa četiri ili pet zvezdica jer takvi smeštaji dovode platežno sposobne turiste koji mogu dodatno da povećaju prihode od turizma.
Kako povećati potrošnju
Uz povećanje ponude luksuznih i specijalizovanih smeštajnih jedinica, potreban je i razvoj turističkih sadržaja kao i gastronomske ponude jer rast prihoda od turizma se u značajnoj meri može povezati sa većom potrošnjom turista na hranu i piće.
Otvaranje i promocija vrhunskih restorana, po mogućstvu sa Mišlenovom zvezdicom, po pravilu podiže profil zemlje na međunarodnoj sceni i privući će platežno sposobne klijente koji su spremni da potroše više.
Ovi turisti ne samo da doprinose većem prihodu u ugostiteljskom sektoru, već pomažu i u izgradnji imidža jedne zemlje kao destinacije koja nudi visokokvalitetna iskustva, što dugoročno može imati pozitivan uticaj na celokupan turistički sektor.
Da li je Srbija spremna da napravi ovakve korake? Bilo kako bilo, sve počinje od investitora za koje je poruka jasna: gradite (dobre) hotele, a ne stanove!
nema infrastrukture