Plutajuća šuma ide u Osaku: Ovako će izgledati paviljon Srbije na Expo 2025
Dizajn studija na čijem je čelu italijanski arhitekta Danilo Trevisan inspirisan je Velikim ratnim ostrvom, odražavajući pritom globalnu perspektivu cirkularne ekonomije.
Koncept Aleatek Studija iz Hong Konga, nazvan “Floating Forest” iliti Plutajuća šuma, proglašen je pobednikom konkursa za dizajn (za koji nismo ni znali da je bio raspisan – prim. ur.) paviljona Srbije na svetskoj izložbi Expo 2025, koja će se naredne godine održati u japanskom gradu Osaki.
Sa BGRP-om od 828 metara kvadratnih, paviljon ima za cilj da interpretira srpsku kulturu i prirodni pejzaž kroz svoj arhitektonski izraz. Strategija dizajna je takođe u skladu sa temom „Igraj za čovečanstvo“, sloganom predstojeće specijalizovane izložbe Expo 2027 u Beogradu.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Veliko ratno ostrvo kao inspiracija
Pobednički projekat, koji kao glavni arhitekta potpisuje Jakša Nikodijević, predviđa srpski paviljon za Expo 2025 u Osaki na parceli od 928 m², dizajniran sa željom da pokaže koherentnost između kulturnog i prirodnog nasleđa naše zemlje i njenog doprinosa nauci i globalnom razvoju.
Njegov dizajn inspirisan je „Velikim ratnim ostrvom“, zaštićenim parkom prirode u srcu Beograda, odnosno kontrastnom situacijom koja preklapa gustu urbanizaciju i netaknute prirodne predele, dok je kao klijent navedena Republika Srbija – Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine.
Paviljon je smešten na Zapadnom ulazu i tzv. Earth Plazi, služeći kao „fokusna tačka sa otvorenim pejzažnim karakteristikama i sadržajima za slobodno vreme”, objasnili su iz Aleatek Studija, čiji je direktor i osnivač italijanski arhitekta Danilo Trevisan.
Prvi sprat integriše javne, kancelarijske i multifunkcionalne prostore, uključujući restoran, suvenirnicu, konferencijsku salu i kancelarije. „Ovaj raspored poboljšava pristupačnost i služi kao community hub za posetioce Expoa”, navode arhitekte.
Paviljon je dizajniran imajući na umu sistem za rastavljanje, integrisan od rane faze projektovanja.
Liftom ili slikovitim stepenicama posetioci se penju drugi sprat, gde se nalazi izložba iterativnih tema, a ova sekcija se zove „Razigrana Srbija“. Putovanje izložbom uključuje i interaktivni sadržaj, koji kulminira u centralnom vrtu, vidljivom sa fasade paviljona.
Arhitekte ističu da je paviljon dizajniran imajući na umu sistem za rastavljanje, integrisan od rane faze projektovanja. Za ovaj pristup navode da je u skladu sa principima dizajna za održivost, naglašavajući prilagodljivost, rastavljanje i recikliranje.
„On odražava globalnu perspektivu cirkularne ekonomije, usredsređenu na unapređenje obnovljivih resursa u specifičnim ekološkim, ekonomskim, društvenim i kulturnim kontekstima”, objasnili su iz studija na svom sajtu.
Buduća vizija održivog dizajna
Dualnost u dizajnu „Plutajuće šume“ promoviše održiva rešenja i zdrave koncepte mikroklime, podstičući harmoniju između prirodnih i urbanih karakteristika kako bi se stvorio bogatiji ekosistem.
„Izložena zelena fasada nudi impresivno korisničko iskustvo zasnovano na prirodi kako u zatvorenom tako i na otvorenom, utirući put za harmonična tehnološka rešenja u integrisanom zelenom dizajnu, efikasnim energetskim performansama i održavanju”, kažu u opisu projekta iz Aleatek Studija i dodaju:
”Ovaj koncept dovodi u pitanje arhitekturu i strategije izgradnje, odražavajući buduću viziju održivog dizajna. Dok je fasada geometrijski prikaz urbanog šumarstva sa prirodnim elementima, unutrašnjost vodi posetioce na još jedno putovanje vrhunske estetike i inovacija, prikazujući harmoničnu viziju raznolikog budućeg života”.
A nakon što ste saznali šta o svom arhitektonskom „čedu“ kažu autori pobedničkog projekta za paviljon Srbije na Expou 2025. godine, voleli bismo da čujemo i vaše mišljenje, koje možete izneti u komentarima.
Grafički prilozi
Faktografija
Serbia Pavilion Expo 2025 Osaka
Floating Forest
Danilo Trevisan
Aleatek Studio (Aleatek Limited), Hong Kong
Danilo Trevisan
Jakša Nikodijević
Žarko Malinović, pomoćnik Ministra unutrašnje i spoljne trgovine RS
Ding Xing Yun, Ognjen Ugrčić, Cheng Jia Yue, Zhao Si Qi, Yuan Shi Yu, Yan Yu
Jovana Stević (CULTCRAVE), Florian Marquet (MAP), Li Xiaohua (Tsing Hua Yuan)
potonuće, svake godine sve gluplje i sve gore čoveče
Netransparentan postupak za izradu idejnog resenja ovako vaznog objekta, sto je sramotno.
Takvo smo resenje i dobili.
Zar Expo nije u Beogradu 2027 🤣🤣 Niko da objasni ovom narodu da “nas” Expo, nije “ovaj” Expo!!! Još jedno bacanje prašine u oči… A šta tek reci o netransparentnom konkursu?!? Preduzeće radi li radi…
Mozda nije isti Expo ali ovaj je 2025g a u Beogradu 2027g