Ovih 6 trikova pomoći će vam da povećate vrednost nekretnine za prodaju ili iznajmljivanje
Da biste išli iznad prosečne cene za rentiranje ili prodaju potrebno je da učinite da prvi utisak bude pozitivan i sa „wow“ efektom. Evo i kako to da ostvarite!
Vrednost je onolika koliko nešto svoje cenite. Ali, da li ovo važi i za nekretnine?! Da li je jedan stan vredan baš toliko novca koliko smatrate kada ga prodajete ili je njegova vrednost za izdavanje baš ta koju vi tražite, ovo su pitanja o kojima vredi raspravljati.
Vrednost nekretnine ne leži u sopstvenom cenjenju, već u njenoj realnoj vrednosti i potražnji na tržištu. Zato je najbitnije ići baš u tom smeru, svoju nekretninu predstaviti na tržištu kao najpoželjniju.
Bilo da želite da povećate cenu svom apartmanu koji izdajete kao „stan na dan“, bilo da želite da povećate potražnju, pa samim tim i vrednost stana koji namenjujete mesečnom rentiranju ili, pak, želite da uvećate prodajnu cenu nekretnine koju posedujete, bitno je da znate da postoji nekoliko faktora koji neminovno utiču na vrednost, dok drugi faktori utiču na povećanje te vrednosti.
Grad u kojem se nalazi, raspored u samom prostoru, spratnost, a posebno lokacija nekretnine, uvek će biti faktori koji utiču na vrednost jednog stana, recimo. Bez obzira da li se radi o prodaji ili rentiranju.
Međutim, tu vrednost, tj. cenu, moguće je korigovati. Povećanje vrednosti nekretnina za prodaju i izdavanje zahteva pažljivo planiranje i implementiranje različitih strategija, a neki od trikova o kojima ćemo govoriti definitivno utiču na to.
Ali, pre toga, dobro je saznati gde je dobro uložiti u nekretninu, gde se dešava graditeljski „bum“ u ovom trenutku i u koje svrhe je najpametnije ulagati u jednu nekretninu.
Prodaja stanova: Vrnjačka Banja na vrhu liste
Ako do sada niste čuli gde se dešava ekspanzija kada je u pitanju prodaja stanova, Vrnjačka Banja je jedan od prva tri ponuđena odgovora. Međutim, kako će pre uvek doći veći i naseljeniji gradovi, sa mnogo više mogućnosti u različitim smerovima, možemo reći slobodno da je prodaja stanova u Vrnjačkoj Banji najveća.
Dok se Beogradu, Novom Sadu, Novom Pazaru, stanovi kupuju iz različitih razloga, kako za poslovne, tako i privatne potrebe, prodaja stanova Vrnjačka Banja u najvećem broju slučajeva funkcioniše po principu kupovine zarad izdavanja apartmana u vidu opcije „stan na dan“.
U tom smeru se apartmani, tj. stanovi opremaju, pripremaju za korišćenje, pa tako najveća potražnja postoji za manjim stanovima, poput garsonjera i jednosobnih jedinica.
Sama potražnja formira veću cenu, a na taj način se dalje može formirati i veća cena za izdavanje po danima.
Prodaja stanova u Vrnjačkoj Banji pokazuje svakako i ekspanziju u turističkom smislu, zbog čega se javlja potreba za sve većim kapacitetom smeštaja, a to utiče na povećanu cenu kvadrata, kako u izgradnji, tako i u gotovoj formi. Sama potražnja formira veću cenu, a na taj način se dalje može formirati i veća cena za izdavanje po danima.
Nećete naići uvek na iste cene apartmana, jedni će biti pristupačni, čak i ispod granice očekivanja, drugi će biti u razini očekivanja, a treći iznad nje. Šta je ono što u tom pogledu formira cenu i kako povećati vrednost apartmana za izdavanje?
Estetske promene
Sama turistička uspešnost, učinila je da kada je u pitanju prodaja stanova, Vrnjačka banja prilično procveta, pa je tako nastala potreba za sve većom gradnjom, a to dalje utiče na porast cena. Ovaj proces se nastavlja prema potragom i potrebom smeštajnih kapaciteta, posebno privatnih, a cena koja ima svoj realni proces, uvek može da bude iznad ili ispod njega.
Da biste išli iznad prosečne cene za izdavanje apartmana, na primer, potrebno je da učinite da prvi utisak bude pozitivan i sa „wow“ efektom. Enterijer koji je uređen fino, koji je privlačan na prvi pogled, uvek će navesti da se potraga tu i zaustavi, iako je prethodno sigurno bilo apartmana koji se daju po nižim cenama za noćenje.
Na istom ovom principu često se zasniva i prodaja nekretnina, jer uredne i nove fasade, nova stolarija, sređenost, u kvartu sa starijim zgradama, učiniće da takva nekretnina bude prodata po višoj ceni od tržišne na toj lokaciji.
Sigurnosna vrata utiču na cenu
Iako deluje nekad nelogično, sigurnosna vrata su jedan detalj koji može da utiče na to da se cena izdavanja malo uveća. Danas se za mesečni najam, ali i kao stan na dan, mogu pronaći raznorazni stanovi. Često imaju još uvek slabija, drvena vrata, koja su više pregrada. Svako želi bezbednost tokom boravka, pa su sigurnosna vrata promena koju je dobro napraviti, i u stanu za rentiranje, kao i u sopstvenom domu.
Sigurnosna vrata su detalj koji utiče i na povećan osećaj bezbednosti, kao i na estetski lepši doživljaj, jer su uvek u veoma zanimljivim bojama i dezenima, tako da izgledaju vrlo moderno i dobro se uklapaju u različite enterijere.
Dovoljno je da neko na fotografiji vidi da postoje sigurnosna vrata i već će vaš apartman biti jedan od glavnih koji ulaze u izbor, a posebno je to slučaj sa strancima. Domaći turisti često tako nešto ne primete, dok oni iz inostranstva nikada ne znaju gde tačno dolaze, koliko je sve bezbedno, pa sigurnosna vrata jesu bitan činilac u njihovoj pretrazi apartmana.
Promenjeni bojleri za kupatilo, sanitarije, keramika: Moderan izgled i funkcionalnost
Da li ste znali da većina onih koji pretražuju „stan na dan“ u nekom gradu i državi, među prvim stavkama na koje obrate pažnju jesu stanje kupatila i kuhinje? Naravno, nekada fotografija može biti lažna predstava, ali je danas toga sve manje. Moderan izgled kupatila, čistoća, dva su najvažnija zahteva za potvrdu rezervacije.
Zato je bitno da uložite u stvari kao što su bojleri za kupatilo, moderna i funkcionalna sanitarija, moderna i kvalitetna keramika… Bojleri za kupatilo su važna stavka, jer je topla voda bitna u svakom momentu. Zato mali bojleri za kupatilo nisu prihvatljivi, pa će odbiti svakoga ko ih na fotografiji vidi.
Bitno je da imate veći bojler za kupatilo, sa većom zapreminom, tako da su sigurni svi posetioci da se neće čekati međusobno u pauzama za grejanje vode. Za veće apartmane, koji primaju više osoba, uvek neka izbor budu protočni bojleri za kupatilo i to posebno naglasite, jer će to biti dodatna stavka vaše promocije, a uz moderan izgled i više cene.
Sistem grejanja i hlađenja
Opcija bez koje jedan apartman za izdavanje ne bi smeo da bude, ali smo svedoci da ih i te kako ima, jeste sistem za hlađenje, odnosno grejanje. Zato je prostorima bez njih cena uvek značajno niža, iako ovo ne predstavlja neko ogromno ulaganje.
Stvari kao što su sigurnosna vrata, bojleri za kupatilo, klima uređaj, grejanje, definitivno su stvari koje će uz lepo uređen prostor staviti vašu nekretninu u vrh liste, povećati potražnju za njom, a samim tim i cenu koju možete postaviti kao realnu.
Uložite u marketing
Za kraj, kada o svemu dobro promislite i sve kvalitetno uredite, učinite da enterijer bude lep i prijatan, a funkcionalnost na visokom nivou, potreban je put za „probijanje“ na tržište. To je isključivo u rukama marketinga, a opcija je mnogo.
Tu su najpre sajtovi za oglašavanje ovog tipa nekretnina, koji vam olakšavaju proces izdavanja, ali pored toga marketing se krije u kvalitetnim fotografijama, video snimcima i promociji na društvenim mrežama.
Pravilno predstavljanje nekretnine može stvoriti pozitivan utisak, osećaj prisnosti i povezanosti, a jasna komunikacija sve ono šta se dobija i šta odgovara na pitanja jednog turiste ili osobe kojoj je potreban apartman. Samim tim se povećava percepcija vrednosti, a kada se uveća percepcija tu je logično i uvećanje vrednosti u realnoj valuti.
Ulaganje u nekretnine nikada nije posao koji beleži padove i gubitke. Ulaganje u bolji izgled nekretnine nikada nije gubitak, već ulaganje u veće zarade i zalog je za buduća, veća ulaganja.