Širenje Vaclava Havela: Ovako će izgledati najveći aerodrom u Češkoj
Uz proširenje terminala u vidu dva nova objekta, projekat uključuje i zgradu sa suprotne strane, koja sadrži hotel, konferencijski centar i parking.
Renomirani studio MVRDV konkursom je odabran da projektuje tri nove zgrade aerodroma Vaclav Havel u Pragu. Tako će, u saradnji sa Holandskim aerodromskim konsultantima (NACO), arhitektonska praksa osnovana pre tri decenije u Roterdamu doprineti stvaranju najvećeg aerodroma u gradu, ali i čitavoj Češkoj.
Projektom proširenja Terminala 1 planira se uspostavljanje centralnog objekta obezbeđenja, poslovnog i VIP salona i vertiporta. Već sada, buduće strukture nazivaju se „češkim lampionima“, s obzirom da će eksterijeri biti osvetljeni programabilnim satelitskim snimcima Češke Republike.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
Lako prilagođavanje budućim proširenjima
Šemom je definisan novi aerodromski bulevar, koji će svakako služiti kao prizor dobrodošlice za posetioce koji će dolaziti u ovo transportno čvorište različitim prevoznim sredstvima. Bilo da dolaze avionom, automobilom, taksijem ili autobusom, ove tri nove strukture su prve sa kojima će se putnici sresti.
Pored proširenja terminala, projekat uključuje i novu zgradu na suprotnoj strani aerodromske petlje, koja sadrži hotel, konferencijski centar i parking. Celokupan dizajn osmišljen je tako da bude svestran, da se lako prilagođava budućim proširenjima i rekonfiguracijama.
Velika pažnja usmerena je na transparentnost prilikom projektovanja dve zgrade koje predstavljaju proširenje aerodromskog terminala.
Proširenje Terminala 1 osmišljeno je kroz dve faze, gde se kroz prvu koncentrišu na dodavanje više prostora za organizaciju kretanja putnika, pa su veliki rasponi i četiri noseća jezgra karakteristike fleksibilnog strukturalnog pristupa, čime se doprinelo dizajnu u ovom pogledu.
Velika pažnja usmerena je na transparentnost prilikom projektovanja dve zgrade koje predstavljaju proširenje aerodromskog terminala, a koje su okrenute prema aerodromu i aerodromskoj petlji, kako bi se omogućio nesmetan pogled kroz strukture.
Osećaj smirenosti i kontrole
Dizajnom prve faze snažno se naglašava besprekoran bezbedonosni proces. Da bi se smanjio stres putnika, povećala vidljivost na aerodromu i okruženju, uspostavljeni su i VIP, kao i poslovne i zone sa pristupom vertiportu.
„Iskustvo boravka na ovom aerodromu daće osećaj smirenosti i kontrole, kao i trenutak da se osećate prizemljeno neposredno pre nego što poletite. Povratak u Češku daće osećaj vraćanja domu, jer će tri češka lampiona da vas vode ka kući iz daleka“, rekao je za ArchDaily jedan od osnivača MVRDV-a Vini Mas.
Treći objekat se može pohvaliti svojom fleksibilnošću, kako bi se omogućilo prilagođavanje promenljivim potrebama šeme tokom vremena.
Druga faza je usmerena na proširenje uslova bezbednosti, što se može proširiti i adaptirati u budućnosti. Zgrade imaju programabilno osvetljenje, fotonaponske komponente usmerene na održivost, a ukrašene su zelenim satelitskim snimcima Češke.
Objekat izgrađen na drugoj strani aerodromskog bulevara sadržaće hotel i konferencijski prostor uspostavljen na vrhu konstrukcije koja služi za parking. Zgrada se može pohvaliti svojom fleksibilnošću, ključnom karakteristikom dizajna, kako bi se omogućilo prilagođavanje promenljivim potrebama šeme tokom vremena.