Ovako će izgledati enterijer proširenog aerodroma Konstantin Veliki u Nišu
Nova zgrada terminala na niškom aerodromu biće završena do kraja novembra. Najavljeno rušenje stare zgrade i pravljenje nove na njenom mestu.
Niška vazdušna luka opslužila je u avgustu 51.877 putnika, odnosno ukupno 313.178 putnika od početka 2023. godine. Sa niškog aerodroma Konstantin Veliki trenutno je moguće leteti ka 13 destinacija u letnjoj sezoni. Međutim, u upravi očito ne žele da leže na lovorikama već najavljuju nova ulaganja.
Očekuju da, ako se tekuća godina nastavi ovim tempom, obore rekord godišnje opsluženih putnika iz 2019. godine kada su imali 422.254 putnika, rekao je za vazduhoplovni portal Tango Six Mihajlo Zdravković, direktor Aerodroma Srbije.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Istovremeno se radi na izmeni projektne dokumentacije za rušenje postojeće zgrade.
U građevinskom smislu nova zgrada terminala na aerodromu Konstantin Veliki biće završena do kraja novembra, a nakon toga sledi opremanje, instalacija sistema i opreme.
– Verujemo da će se sve odvijati po planu i pokušaćemo da prve putnike u novoj zgradi primimo na leto naredne godine – kažu za eKapiju iz Aerodroma Srbije.
Dodaju da će istovremeno raditi na izmeni projektne dokumentacije za rušenje postojeće zgrade.
– Paralelno sa tim radićemo na izmeni projektne dokumentacije kako bi smo postojeću zgradu srušili i na njenom mestu napravili novu koja će činiti funkcionalnu celinu sa ovim sada već izgrađenim delom – ističu.
Radiće, kako dodaju i na izgradnji infrastrukture koja prati novu terminalnu zgradu – saobraćajnice, parkinzi…
Novi deo terminala odlazni, a stari za dolazne letove
Aerodrom je krenuo u nabavku opreme za opremanje novog dela terminala i to će uslediti nakon završenih građevinskih radova. Stari deo zgrade će takođe biti rekonstruisan u istom visinskom nivou kao novi, jednom kada se novi završi. Plan je da novi deo terminala bude odlazni a stari, jednom kada se rekonstruiše, služi za dolazne letove. – objašnjava Zdravković za TangoSix.
Površina novog dela zgrade je oko 7.500 kvadratnih metara i imaće kapacitet od 1.500.000 putnika na godišnjem nivou. Imaće četiri čekin šaltera, četiri linije KD kontrole, osam kućica za pasošku kontrolu, na dograđenoj platformi biće mesta za istovremeno parkiranje aviona na šestpozicija.
Novi deo terminala imaće biznis laundž od 50 kvadrata kaoi poseban VIP ulaz.
Novi deo terminala imaće pet izlaza i fizički i tehnički ostavljenu mogućnost za eventualnu kasniju instalaciju jednog avio-mosta. Takođe, tu je i biznis laundž od 50 kvadrata, poseban VIP ulaz i dnevni kapacitet u vršnom času saobraćaja od 604 putnika.
Na spratu novog terminala nalaziće se i Duty Free, kao i svi komercijalni i drugi sadržaji koji trenutno nedostaju u staroj zgradi.
Planira se izgradnja novog tornja kontrole letenja, proširenje glavne platforme i prilaza platformi, izgradnja rulne staze sa izolovanom parking platformom, sanacija kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze i rekonstrukcija rulnih staza sa novim sistemom za odvodnjavanje. Planira se i izgradnja zaštitnog pojasa RESA (Runway End Safety Area) ispred praga pravca 29 i ucevljenje rujničke reke.
Platfoma aerodroma će se nakon završetka novog dela i rekonstrukcije starog dela putničkog terminala povećati sa 27.500 na 87.708 kvadrata. Ovo će omogućiti povećanje sa sadašnjih 4 parking pozicija za avione na 11, piše portal TangoSix.