Apple Vision Pro bezbedno povezuje hardver, softver i korisničko iskustvo; Foto: Apple
Hardver

Apple predstavio Vision Pro: Šta od ovih VR naočara imaju arhitekte i dizajneri enterijera

Njegova tehnička superiornost, u kombinaciji sa besprekornom integracijom u Eplov ekosistem, čini ga prekretnicom na tržištu vizuelizacije i prezentacije dizajna.

Za godišnju konferenciju kompanije Apple već se mesecima govorilo kako će biti jedna od najvažnijih u poslednjim godinama. Tako se i ispostavilo.

Ova kompanija je posle 11 godina duge pauze (Apple Watch, 2014) konačno predstavila jedan kompletno novi uređaj. To je VR headset zvani Apple Vision Pro.

Pročitajte još na Gradnja:

Cena naočara je 3.499 američkih dolara; Foto: Apple

Prikaz aplikacija kroz celo vidno polje

Reč je o naočarima za proširenu stvarnost s prozirnim ekranom, koji može spojiti stvarni svet, upravljanje gestovima ruku, s prikazima virtuelnih objekata. Ujedno, to je prvi uređaj kompanije Apple kroz koji se može gledati, prvi koji ima 3D korisnički interfejs.

Celo vidno polje korisnika tako postaje mesto za prikaz aplikacija, dok ih on može smestiti bilo gde u prostoru, gde god mu to odgovara. Ovo je takođe i uređaj koji se ne mora dodirivati da bi se njime upravljalo, niti je za njegovo korišćenje potreban bilo kakav kontroler.

Uređaj objedinjuje funkcije računara, mobilnog telefona, televizora, slušalica i kamera.

Aplikacije je moguće pokretati pokretima očiju i ruku, na sasvim nove načine, koje u Appleu opisuju kao „magiju“. Dodatno, upravljati se može i glasovnim naredbama uz pomoć Siri.

Inače, Apple je za Vision Pro registrovao preko 5.000 patenata i naziva ga najnaprednijim ličnim kompjuterskim uređajem u istoriji, koji je potpuno u klasi za sebe – objedinjujući funkcije računara, mobilnog telefona, televizora, slušalica i kamera.

Takva mu je uostalom i cena – 3.499 dolara, a u prodaju će stići tek početkom sledeće godine.

Pogled kroz Apple Vision Pro uređaj; Foto: Apple

Apple Vision Pro se izdvaja od prethodnih rešenja kroz bezbedno povezivanje hardvera, softvera i korisničkog iskustva.

Međutim, šta zaista novo za arhitektonsku struku donosi Apple Vision Pro u odnosu na dosadašnja rešenja i zbog čega je s tehničke strane bolji od konkurencije, pitanje je koje smo postavili Danilu Miciću iz Case3D, novosadske firme koja već godinama koristi VR i AR tehnologije kako bi transformisala iskustvo kupovine nekretnina.

“Neprestano se trudimo da guramo granice mogućeg u ovom području. Sada, sa predstavljanjem Apple Vision Pro uređaja, dobili smo mogućnost za neverovatan iskorak, donoseći novi nivo tehničke superiornosti i svestranosti” – kaže Micić za Gradnju.

Prema njegovoj analizi, Apple Vision Pro se izdvaja od prethodnih rešenja kroz bezbedno povezivanje hardvera, softvera i korisničkog iskustva.

Tehnička moć izdvaja Vision Pro od sličnih konkurentskih uređaja; Foto: Apple

Ono što zaista izdvaja Apple Vision Pro od konkurencije jeste njegova tehnička moć.

Apple Visiom Pro omogućava potencijalnim kupcima da se povežu sa nekretninama na potpuno novom nivou. Ipak, ono što prema Micićevom mišljenju zaista izdvaja Apple Vision Pro jeste njegova tehnička moć.

“Uređaj se može pohvaliti najsavremenijom tehnologijom ekrana koja pruža impresivne vizuale i izuzetnu tačnost boja. Njegove napredne mogućnosti praćenja osiguravaju precizno i lako kretanje u virtuelnom okruženju, eliminišući svaku moguću nelagodu ili dezorijentaciju” – objašnjava Micić.

Pored toga, naglašava, snažne procesorske mogućnosti Eplovog hardvera omogućavaju renderovanje u realnom vremenu, omogućavajući realistična i uronjena iskustva koja su ranije bila nedostižna.

Uređaj omogućava iskustva koja su ranije bila nedostižna; Foto: Apple

Specifični scenariji za primenu

Kada je reč o arhitekturi i dizajnu enterijera, Apple Vision Pro otvara čitav svet novih mogućnosti, smatra Micić.

“Profesionalci u dizajnu mogu iskoristiti ovu tehnologiju kako bi svoju viziju predstavili klijentima na zaista inovativan i interaktivan način”.

Neki od specifičnih scenarija u kojima Vision Pro pronalazi primenu je:

Vizualizacija dizajna

Sa Vision Pro uređajem, arhitekte i dizajneri enterijera mogu oživeti svoje koncepte na realističan način.

„Klijenti mogu virtuelno šetati kroz arhitektonske planove, istraživati različite opcije dizajna i dublje razumeti prostorne rasporede. Ovo olakšava bolju komunikaciju, saradnju i donošenje odluka tokom faze dizajna“ – kaže Micić.

Uređaj olakšava bolju komunikaciju, saradnju i donošenje odluka tokom faze dizajna; Foto: Apple

Apple Vision Pro omogućava arhitektima i dizajnerima enterijera da kreiraju upečatljive prezentacije za sve u procesu.

Izbor materijala i osvetljenja

Vision Pro omogućava arhitektima i dizajnerima enterijera da eksperimentišu sa različitim materijalima, teksturama i efektima osvetljenja u virtuelnom okruženju.

„Stručnjaci mogu proceniti kako različiti materijali reaguju na svetlost, simulirati različite scenarije osvetljenja i doneti informisane odluke kako bi postigli željenu atmosferu i estetiku“ – objašnjava Micić.

Prezentacije zainteresovanim stranama

Vision Pro omogućava arhitektima i dizajnerima enterijera da kreiraju upečatljive prezentacije za sve uključene u proces.

„Bilo da je u pitanju prezentacija projekta klijentima, investitorima ili menadžerima projekta, iskustvo koje pruža Vision Pro pomaže svima da vizualizuju i povežu se sa vizijom dizajna, što dovodi do boljeg razumevanja i podrške. Brzina odluke ce biti ključni faktor u procesu dizajna. Smanjenje grešaka u procesu takođe“ – ističe naš sagovornik.

Virtuelni prodajni saloni

Razvojni investitori mogu iskoristiti Vision Pro za kreiranje virtuelnih prodajnih salona, što omogućava potencijalnim kupcima da detaljno istraže nekretnine u fazi planiranja.

„Ovo ne samo da unapređuje iskustvo kupovine, već omogućava razvojnim investitorima da prikažu različite opcije dizajna, završne obrade i nadogradnje, čime se povećavaju konverzije prodaje“ – navodi Micić.

Vision Pro omogućava kreiranje upečatljivih prezentacija za sve u procesu; Foto: Apple

Doživljaj atmosfere nekretnine

Što se tiče benefita za real estate industriju, Micić kaže da Eplov novi uređaj omogućava razvojnim investitorima da potencijalnim kupcima prikažu nekretnine u fazi planiranja na angažovaniji i realističniji način, što dovodi do povećanja konverzija prodaje.

“Kupci mogu doživeti atmosferu nekretnine i zamisliti sebe kako žive u njoj, uspostavljajući dublju emotivnu vezu koja utiče na donošenje odluka o kupovini” – navodi sagovornik Gradnje.

Osim toga, ističe, mogućnosti analitike podataka koje pruža Apple Vision Pro pružaju dragocene uvide u preferencije kupaca, što omogućava razvojnim investitorima da prilagode svoju ponudu kako bi efikasnije zadovoljili zahteve tržišta.

“Dosadašnji uspešni primeri Epla u korišćenju ovakvih tehnologija su očigledni u industriji igara, obrazovanja i zabave. Unošenjem ove ekspertize u industriju nekretnina, Apple Vision Pro ima potencijal da revolucionizuje način na koji se nekretnine prikazuju, tržišno plasiraju i prodaju”, smatra Micić.

Dodaje i da se Property Developeri koji usvoje Vision Pro mogu izdvojiti na tržištu, privući potencijalne kupce i podići iskustvo kupovine nekretnina na novi nivo.

Foto: Apple
Foto: Apple
Foto: Apple
Foto: Apple

Smanjenje troškova tokom vremena

A iako Apple Vision Pro dolazi sa relativno višom cenom (3.499 dolara), naš sagovornik smatra da je važno razmotriti dugoročne benefite i povraćaj uloženog novca.

“Ova tehnologija pruža konkurentnu prednost svima u procesu izgradnje, omogućavajući im da se izdvoje i privuku zahtevnu klijentelu. Kako se usvajanje VR i AR tehnologija širi, troškovi povezani sa ovim tehnologijama verovatno će se smanjivati tokom vremena” – naglašava Micić.

Osim toga, smatra on, dodata vrednost i unapređeno korisničko iskustvo koje pruža Apple Vision Pro mogu opravdati investiciju za vizionarske investitore koji su posvećeni revolucioniranju procesa kupovine nekretnina.

Kao zaključak, Micić navodi da Apple Vision Pro predstavlja značajan napredak u svetu VR i AR tehnologija za industriju nekretnina.

“Njegova tehnička superiornost, u kombinaciji sa besprekornom integracijom u Eplov ekosistem, čini ga prekretnicom” – kaže na kraju naš sagovornik.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Marko

    Sjajna stvar su virtuelne naočari. Napravili su odavno sličnu stvar i kompanija Valve i kompanija HTC ali njihov fokus je bio na zabavi i video igrama. Apple kompanija ima fokus na Productivity and Lifestyle a naravno mnogo veće ime u svetu tehnologije, pa je njihov proizvod praćen ogromnom pažnjom globalno pa evo i na Gradnji. 👍

Ostavite odgovor

Obavezna polja *