Lakoća postojanja masivne betonske konzole na hotelu Osmoliš kraj Dubrovnika
Sirova obrada betona u spoljašnjosti objekta postavljena je kao protivteža mekim i toplim drvenim oblogama u unutrašnjosti.
Dizajn hotela Osmoliš, koji je izveden 2022. godine u Brsečinama kod Dubrovnika prema projektu arhitekte Damira Vitkovića, zasnovan je na međusobnoj igri par bitnih dualnosti, kako težine i lakoće, tako i svetlosti i senke.
Naime, težina celokupne betonske konstrukcije naglašava lakoću i transparentnost unutrašnjih prostora, dok masivne betonske konzole uokviruju poglede na more i ostrva, te čine perspektivu horizonta sastavnim delom unutrašnjeg okruženja.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Od Tivta, preko Rovinja do Kopra: 7 dizajnerskih hotela na Jadranu
- Od Halkidikija do Mikonosa: Top 10 dizajnerskih hotela u Grčkoj
Sirovi beton i drvene obloge u protivteži
Kako je arhitekta objasnio za ArchDaily, sirova obrada betona u spoljašnjosti postoji kao protivteža mekim i toplim drvenim oblogama u unutrašnjosti.
Ovakve opozicije funkcionišu na način da kreiraju različite atmosfere koje se preklapaju na spoju unutrašnjosti i spoljašnjosti.
Metoda protivteže ističe prostore koje karakterišu različita taktilna iskustva, različiti intenziteti senki i prostore okrenute ka jugu koji su bogati bojom koja je dodatno intenzivirana dnevnim svetlom.
Krovovi objekta su ravni, kako bi se obezbedio pogled ka moru sa svakog nivoa.
Dizajn uključuje i lokalnu tradiciju oblikovanja padina, poznatu kao „dolac“, gde se strmine poravnavaju kako bi se obezbedili prostori za razvoj poljoprivrede.
To znači da se strme padine pretvaraju u terasaste površine koje se postepeno spuštaju ka moru. Isti princip primenjen je i na ovoj lokaciji kako bi se objekat integrisao u strmi teren.
Krovovi objekta su ravni, kako bi se obezbedio pogled ka moru sa svakog nivoa.
Funkcionalnost i upotreba jasnih formi
Može se reći da je na objektu primenjen još jedan tradicionalni princip koji stvara protivtežu starom i novom, u smislu usmerenosti na funkcionalnost i upotrebu jasnih formi, što je nasleđe iz modernizma 20. veka.
Ovakvim principom oblikovanja volumena objekta, stiče se utisak da hotel postoji već decenijama na ovom mestu.
Na masivnoj betonskoj konstrukciji dominira mnoštvo brisoleja i velika konzolna nadstrešnica nad zajedničkim otvorenim prostorom.
Zajedničke prostore karakterišu otvoreni planovi i vizure koje se prepliću sa bujnom vegetacijom okolnih padina.
Ovi elementi zaštite od sunca primenjeni su kako bi boravak u prostorima hotela bio funkcionalan i pored jakog letnjeg sunca, a da dizajn ostane orijentisan prema moru.
Zajedničke prostore, koji se nalaze u zastakljenom nivou prizemlja, koji kao da lebdi iznad brda, karakterišu otvoreni planovi i vizure koje se prepliću sa bujnom vegetacijom okolnih padina.
Spokojna atmosfera u enterijeru
Za razliku od primenjene „teške“ arhitekture i određene doze brutalističkog dizajna, sav nameštaj i oprema hotela su neutralnog, suptilnog dizajna i delikatnih formi, a u ovom segmentu arhitekta je ostvario saradnju sa poznatim studijom Numen/For use.
Kompozicija drvenih panela prati arhitektonske slojeve, kao i prelazne zone između veličanstvenih izloženih betonskih ploča i humanijeg domena enterijera gde primenjeni nameštaj, tkanine i rasveta naglašavaju spokojnu atmosferu.
Grafički prilozi
Foto-galerija
Faktografija
Hotel Osmoliš
Brsečine, Hrvatska
Damir Vitković, Numen/ For use
2022.
2.925 m²