Osmeh Vojvodine: Ova brza saobraćajnica približiće Sombor, Kikindu i Novi Sad
Na koridoru buduće saobraćajnice planirana je izgradnja 11 petlji i 12 površinskih raskrsnica, kao i 152 mosta, propusta, natputnjaka i podvožnjaka.
Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine stavio je na javni uvid nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)–Sombor–Kula–Vrbas–Srbobran–Bečej–Kikinda–granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).
Kako je navedeno u nacrtu koji izradilo JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“, u toku je izrada tehničke dokumentacije (projektnog i programskog zadatka) ove brze saobraćajnice od Sombora do Kikinde, koja je zbog položaja rute na mapi poznata i kao Osmeh Vojvodine.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Poslednjih 48h izgradnje auto-puta Miloš Veliki do Novog Beograda
- U Kini podignut auto-put na reci koji nema nijedan most
Obuhvat na 11.273 hektara
Moto-put Sombor – Kikinda je planiran kao državni put koji je namenjen isključivo za saobraćaj motornih vozila. Saobraćajnica se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara.
Ukupna površina obuhvata prostornog plana je 11.273,42 hektara, a za motoput se rezerviše prostor ukupne dužine od 164 kilometra.
Planirani motoput podeljen je na dva sektora: Sektor 1 – Sombor i Sektor 2 – Kikinda i 8 deonica. Na koridoru moto-puta je planirana izgradnja 11 petlji i 12 površinskih raskrsnica, kao i 152 mosta, propusta, natputnjaka i podvožnjaka.
Osmeh Vojvodine značajan je za saobraćajno povezivanje Srbije, odnosno Vojvodine sa Mađarskom i Rumunijom.
Kao specijalan slučaj saobraćajnog pristupa na trasi moto-puta, planiran je i direktan saobraćajni priključak specifičnog sadržaja na trasu motoputa, na potezu Novi Bečej – Novo Miloševo u zoni SRP „Slano Kopovo“- priključak za Araču, kao arheološki, kulturološki i verski lokalitet od posebnog značaja.
Kako je navedeno u planu, Osmeh Vojvodine značajan je za saobraćajno povezivanje Srbije, odnosno Vojvodine sa Mađarskom i Rumunijom, dok istovremeno omogućuje vezu Bačke i Banata sa centralnom i zapadnom Srbijom preko autoputa E-75 Beograd – Subotica.
Prema ranijim najavama, izgradnja će koštati oko 430 miliona evra, dok javni uvid u nacrt prostornog plana traje do 25. maja.
Od Novog Sada do Sombora za sat vremena
U februaru je, kako piše eKapija, iz Pokrajinske vlade najavljeno da je planirano da izgradnja počne u prvoj polovini ove godine i da traje naredne dve do tri godine.
Kada moto-put bude bio završen, od Novog Sada do Sombora stizaće se za oko sat vremena umesto dosadašnjih više od sat i po.
Put do Kikinde biće skraćen za oko dvadesetak minuta, pa će od Novog Sada ka Kikindi biti brže preko Srbobrana i nove saobraćajnice, nego preko Zrenjanina. Sada je za taj put potrebno više od 90 minuta.
Sombor i Kikinda sada će biti udaljeni samo 90 minuta vožnje novom saobraćajnicom, dok je do sada najbrži put bio preko Bačke Topole i Sente, za šta je trebalo izdvojiti više od dva sata.
Granični prelazi Bački breg (Mađarska) i Nakovo (Rumunija) biće udaljeni manje od dva sata vožnjom, dok su trenutno udaljeni 3 časa vožnje.