Zaronili smo 9 metara ispod vode do podvodne garaže za bicikle u Amsterdamu
Ispod površine čuvenih kanala, nalazi se parking za oko 7.000 bicikala koji je direktno povezan sa gradskim metroom i železničkim sistemom preko šest pokretnih stepeništa.
Holandski studio Wurck završio je podvodni biciklistički parking pored centralne stanice u Amsterdamu, sa blistavo belim enterijerima „potopljenim“ devet metara ispod površine čuvenih kanala.
Direktno povezan sa gradskim metroom i železničkim sistemom preko šest pokretnih stepeništa, ovaj podvodni prostor je navodno prvi te vrste u svetu, pružajući parking za oko 7.000 bicikala.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Gradnja podvodnog parkinga za bicikle u Amsterdamu u 60 sekundi
- Koautor Angry Birdsa spaja Helsinki i Talin podvodnim tunelom
Funkcionalan produžetak područja iznad
Roterdamskoj arhitektonskoj praksi Wurck projekat je dodeljen nakon konkursa sprovedenog od strane gradskog veća Amsterdama tokom 2018. godine.
Cilj je bio da svetao podzemni objekat postane atraktivan i funkcionalan produžetak urbanog područja koje se nalazi iznad, a koje je takođe bilo predmet šireg projekta regeneracije.
Ideja je bila da se projektom slavi monumentalni karakter stanice i njenog položaja na autonomnom ostrvu.
„Parking za bicikle je deo većeg projekta poznatog kao De Entree, koji podrazumeva renoviranje čitavog prostora stanice“ – objasnio je za Dezeen jedan od osnivača Wurcka Oriol Kasas Kanser.
Ideja je bila da se projektom slavi monumentalni karakter stanice i njenog položaja na autonomnom ostrvu, što je takođe bila i jaka ambicija“
140 metara stakla duž staze
Staza koja vodi korisnike do i kroz biciklistički parking obložena je staklenom pločom i to u dužini od 140 metara.
Krećući se ovom trasom usput možete videti i mape i umetnička dela nautičke tematike, koja su nastala u saradnji sa dizajnerskom kancelarijom Multitude i Amsterdamskim muzejom.
Dizajn je posveta vodi. Svi oblici su fluidni. Zidovi, stubovi, stepenice i stakleni zidovi su zakrivljeni.
Ulaz u prostor je izveden na pomalo grub način uz primenu kamena i betona, kako bi ustupio dalje mesto ogromnoj dvorani ispunjenoj sjajnim belim „pečurkastim“ stubovima.
„Dizajn je posveta vodi. Svi oblici su fluidni. Zidovi, stubovi, stepenice i stakleni zidovi su zakrivljeni“ – rekao je Kanser.
Arhitekte iz Wurcka su se opredelile za kontrastnu paletu materijala, kako bi se oponašao osećaj otvaranja školjke ostrige, te bi se zatim otkrila njena čista bela unutrašnjost.
Spoljašnjost i unutrašnjost ostrige
Ulazom dominiraju tamni i robusni materijali poput prirodnog kamena i bazalta, čime se aludira na spoljašnjost ostrige.
Unutrašnjost je pak svetla i bela kao unutrašnjost ostrige, zajedno sa „biserima“ koji predstavljaju zakrivljene staklene fasade u formi niza okulusa.
Automatizovani sistem omogućava biciklistima da koriste elektronske kapije, te se omogućava brzo i efikasno kretanje po zakrivljenim rutama.
Galaksijama su ispred ostalih po pitanju ekologije i gradjanske svesti.