Deonica auto-puta Novi Beograd – Surčin, započeta pre dve godine otvorena je 1. aprila. Pogledajte kako je izgledala izgradnja poslednjih 400 metara puta kroz FPV (first-person view) snimak – kao u video-igri.
Auto-put Miloš Veliki postao je mnogo bliži Beograđanima. Izgradnjom ove deonice auto-puta, put do Surčina kraći je za 10 kilometara jer će omogućio da se iz Vojvođanske i Ulice dr Ivana Ribara na Novom Beogradu direktno uključe na auto-put „Miloš Veliki“ umesto dosadašnjeg ulaska preko dela auto-puta Beograd – Zagreb.
Ova deonica auto-puta duga je 7,9 kilometara i građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje. Projektovana je za brzinu od 80 kilometara na čas, a na trasi će izgrađeno četiri mosta i dva nadvožnjaka.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Pogledajte kako je izgledalo poslednjih 48h izgradnje auto-puta:
Deonica ide od Surčina pa se potom „kači“ na blokove kod Lidla. Time je uspostavljena veza između Beograda i auto-puta E-763.
Deonica od Novog Beograda do Surčina ima po tri trake širine 3,5 m u svakom smeru, razdelni pojas od 5,0 m, pešačke staze širine po 2,0 m i biciklističku stazu širine 2,2 m.
Završetkom radova na deonici koja ide od Surčina pa se potom „kači“ na blokove kod Lidla, uspostavljena je veza između grada Beograda i auto-puta E-763, čime je stvorena funkcionalna celina gradskih saobraćajnica i „Miloša Velikog“.
Kineski izvođač
Izvođač radova je kineska kompanija China Communications Construction Company, a vrednost investicije bila je 70,5 miliona dolara. Ugovor je potpisan u avgustu 2019, i tada je najavljeno da će ona biti završena do novembra 2021.
Radovi na ovoj trasi trebalo je da počnu u martu 2020. godine, ali je početak izgradnje odložen zbog epidemije koronavirusa. Radovi su počeli godinu dana kasnije, u martu 2021. godine, sa rokom izgradnje od 18 meseci.
Saobraćajnica je otvorena 1. aprila 2023. godine.