Elixir Voždovac: Uz Stepu Stepanovića niče novo naselje od 125.000 kvadrata
Investitor Elixir Group iz Šapca planira u Beogradu izgradnju kompleksa u tri faze sa 617 stanova, 54 lokala i 1.094 parkinga mesta.
Beogradska opština Voždovac sa svojih 15.000 ha površine i u 2023. godini nastavlja da privlači investitore, te je tako na sajtu Grada Beograda ovih dana predstavljen i urbanistički projekat za izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa Elixir Voždovac, na uglu Bulevara Peka Dapčevića i Ulice Kružni put voždovački.
Nosilac izrade projekta je preduzeće IBM Consult iz Beograda, koje je zahtev za potvrđivanje podnelo u ime investitora „Elixir Group” iz Šapca, dok je obrađivač idejnog rešenja Kraak Art & Architecture d.o.o. iz Novog Sada, sa Tatjanom Krak, dia, kao odgovornom projektantkinjom.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Kod Dušanovačkog platoa u planu blok stambenih zgrada na mestu kuća
- U Ustaničkoj na Voždovcu planirana ugaona zgrada od 3.900 kvadrata
Objekti „Transporta“ predviđeni za rušenje
Predmetna lokacija pripada administrativnoj i katastarskoj opštini Voždovac. Lokacija je izgrađena objektima za smeštaj i servisiranje vozila preduzeća „Transport“ i svi objekti su predviđeni za rušenje.
Predmetna građevinska parcela je nepravilnog trougaonog oblika, površine 21.633 kvadrata.
Planirani stambeno‐poslovni kompleks nalaziće se neposredno uz naselje Stepa Stepanović, a funkcionalno je organizovan kao jedinstvena celina.
Planirani stambeno‐poslovni kompleks, spratnosti od 3Po+P+6+Ps do 3Po+P+7+Ps, nalaziće se neposredno uz naselje Stepa Stepanović, a funkcionalno je organizovan kao jedinstvena celina.
Sastojaće se od devet lamela (objekata), od kojih je osam opredeljeno za stanovanje sa komercijalnim sadržajima u prizemlju, a jedna lamela je planirana kao poslovni objekat.
Projektovano je ukupno 617 stanova, 54 lokala i osam poslovnih prostora. Lokali su namenjeni uslužnim delatnostima.
Svi objekti u prizemlju imaju lokale kojima se pristupa sa slobodnog prostora oko objekata. Na spratovima od prvog do šestog projektovani su stanovi različite strukture, a na Ps su veći stanovi sa velikim terasama.
Ukupno 1.094 mesta za parkiranje
Ispod parcele nalaze se podzemne etaže namenjene za garažu i tehničke prostorije. Zbog konfiguracije terena koji je u padu, projektovane su dve podzemne etaže garaže ispod celog kompleksa i deo garaže koji je smešten iznad, u zoni višeg terena.
Na parceli su planirana tri ulaza-izlaza iz garaže. Sve podzemne etaže su preko unutrašnjih rampi međusobno povezane.
U kompleksu su projektovana ukupno 1.094 parkinga mesta, od čega 403 PM na etaži ‐3, 408 PM na etaži ‐2 i 216 PM na etaži ‐1, te u okviru parcele parternim rešenjem obezbeđenih 67 PM.
Ukupna bruto površina objekta iznosi 125.050 m² dok je za stanovanje predviđeno 47.219 neto kvadrata.
Slobodan prostor između lamela koji se nalazi iznad „krovne ploče“ garaže, pored internih saobraćajnica i parkinga na otvoreno, sadrži i uređene zelene površine, prostore za igru dece i urbani mobilijar savremenog izgleda.
Kolski pristup parceli je projektovan iz ulice Kružni put voždovački i sa Bulevara Peke Dapčevića. Svi kolski pristupi parceli su kontrolisani (rampe) i namenjeni potrebama stanara. Pešački ulazi su predviđeni iz obe ulice preko popločanih i uređenih staza i trotoara.
Ukupna bruto površina objekta iznosi 125.050 m², a neto 110.295 m². Ukupno neto stanovanja je 47.219 m², a ukupno neto poslovanja 18.559 m².
Svaka faza zasebna celina
Izgradnja kompleksa Elixir Voždovac planirana je u tri faze. Svaka faza predstavlja zasebnu funkcionalnu celinu s tim što je ulaz-izlaz iz garaže planiran u prvoj fazi.
Za potrebe poslovnog objekta, koji je planiran u trećoj fazi, postoji još jedan ulaz-izlaz iz garže. Na parceli su planirana tri ulaza-izlaza iz garaže.
U prvoj fazi planirana je izgradnja stambeno-poslovnih lamela A, B, D, E, F i G, sa pripadajućim delom garaže i slobodnim površinama.
U ovoj fazi, na podzemnim etažama nalazi se ‐1 nivo garaže i deo ‐2 i ‐3 nivoa podzemne garaže, dva ulaza izlaza iz garaže, deo internih saobraćajnica sa parking mestima na otvorenom, uređene i ozelenjene „krovne ploče“ podzemne garaže.
Izgradnja poslovne lamele u trećoj fazi
U drugoj fazi planirana je izgradnja stambeno-poslovnih lamela C i H, sa pripadajućim delom garaže i slobodnim površinama.
U ovoj fazi, na podzemnim etažama nalazi se deo ‐2 i ‐3 nivoa podzemne garaže, deo internih saobraćajnica sa parking mestima na otvorenom, uređene i ozelenjene „krovne ploče“ podzemne garaže.
Lamela C je postavljena uz Bulevar Peke Dapčevića. U odnosu na Lamelu B na koju se naslanja, uvučena je zbog formiranja interne saobraćajnice sa parking mestima na otvorenom, kojom se pristupa poslovnoj Lameli I čija realizacija je planirana u trećoj fazi.
Na javnom uvidu do 1. marta
Zainteresovana lica mogu tokom javne prezentacije da izvrše uvid u Urbanistički projekat, kao i da svoje primedbe i sugestije na planirana rešenja dostave najkasnije do 1. marta 2023. godine.
Ovaj tekst je trebao ovako da glasi : Elixir planira da zida kompleks koji će se osloniti na sve sadržaje naselja Stepa Stepanović, ako ikad i budu izgrađeni. Oni koji ne kupe garažu kod Elixira, ili za drugi auto, moći će samo da pređu ulicu i koriste otvorene parkinge u Stepi. Na postojeće gužve u saobraćaju dodaćemo još 1-2000 automobila.
Uz to može se lepo uporediti trend urbanističkog planiranja novih kompleksa u odnosu na Stepu koji je nastao pre svega desetak godina, pozicije objekata, zauzetost parcele…. tj alavost investitora u odnosu na potrebe stanara za zdravijim okruženjem koji su bili principi otvorenih blokova.
Iako je ovaj kompleks isti kao i svaki poslednjih godina, rađen samo s jednim ciljem, ovde se odlično poredi sa Stepom, koji i nije u potpunosti kvalitetno naselje, i nekim starijim principima projektovanja.
Tako je, sve ste u pravu!
Nazalost, projektanti i investitor bi majku prodali za pare, a gradski oci ce za sumu da poguraju svaki projekat bez i malo razmisljanja. Nacickace stanova koliko moze. Nema veze sto 600 porodica nece imati ni jedno igraliste ili park, niti parking mesto za posetioce i rodbinu. Pod uslovom da su za debele pare kupili parking mesto i za sebe.
Treba pokrenuti peticiju da se parkiranje u Stepi zonira i da samo stanari Stepe imaju pravo na godisnje karte. Ostali da placaju 100 RSD po satu.
Ma jok bre, daj da se zatvori Beograd. Ko je došao – došao. Gradnja da se zaustavi da ne opterećuje postojeće Beograđane i njihov boravak. Ako ne može ceo Beograd, onda bar da se ogradi Stepa, ograda kao na CZ, fizičko obezbeđenje obavezno, da niko ne može da priđe i ne daj Bože sedne na klupu, izvede dete na igralište ili prošeta naseljem.
Nemam ništa sa ovim naseljem, živim 150 kilometara dalje, ali neki ljudi baš nisu svesni svoje nesvesti.
Nije mi jasno kako ovakvi projekti dobijaju gradjevinsku dozvolu, nemaju parking, nemaju zelene povrsine, samo betoncina i ovi mali prolazi izmedju zgrada. Ovakvi projekti su demolirali Beograd.
Pa nije još dobio gradjevinsku dozvolu. Ovaj projekat je na javnom uvidu…
Dobro, to je zvanično, a realno, nemojmo se zavaravati, urb projekat pro forme, ašov je spreman, projekti na PGD nivou…
Pa demolirali su ga kad rade ljudi sa strane.da daju pravom beogradjaninu da napravi verovatno bi bilo duplo manje stanova a duplo vise garaza jer covek zna sa kakvim se problemom susrece svaki dan
Pravi Beograđanin bi nagrcao 2x više stanova, a ne 2x manje.
Pravi Beograđani bi za početak rešili saobraćajne probleme a ne samo krcali dodatna parking mesta, zbog kojih između ostalog i imamo betonske platoe s plitkim žardinjerama na krovovima garaža umesto zelenih površina. Alavost za kvadratima dovodi do viših objekata, gusto postavljenih, a za to se moraju obezbediti i velike garaže. Ceo koncept je nakaradan i sve samo ne za funkcionalan i zdrav život.
Užas! Ne mogu da zamislim da ceo život provedem u stanu iz koga pogled pada na druge stanove preko puta. Ugušila bih se. Zašto su zgrade tako sabijene jedna uz drugu? Užas!
Zato što investitora ne zanima kvalitet života budućih stanara, već samo broj kvadrata koji može da se „nakrca“ na datu parcelu. U tome im zdušno pomažu urbanisti i arhitekte bez znanja i/ili etike.
Kolko to ljudi dolazi u ovaj grad kada je na sve strane saobracajni kolaps, uz to hit investitora da parking mesto u garazi kosta poprilicno u odnosu na stan dovodi do zakrcenja svih mogucih parkinga u okolini. Takodje to projektovanje objekata sa betonom, bez drveca i nekog bitnog zelenila je vrhunac nehumanih uslova zovota. Pa kad upekne leti ima da bude veselo. I ono poslednje, tolike firme i fabrike su srusene u ovom gradu da bi tu bili stanovi, a nema fabrike, nema posla nema radnika…a biju se da kupe krs gradnju modernih favela….
Toliko su se nakacili na naselje Stepa, kao ose na osinjak, samo oblecu. Pitam se samo gde ce sva ta deca ici u skolu, kakve ce im kvalitete ponuditi pri prodaji stanova, koje obliznje sadrzaje…osim Pobratimovog rostilja (koji je pri tom i najbolje sto ta lokacija ima). Jad i beda
Baš lepo,pa kad krenu svi ujutru na posao kroz kumodrasku bive jos bolje nego sto je sada
E Super!!! To je još 1000+ vozila na preopterećenoj Autokomandi, Dedinju, Slaviji, …
Nije problem samo u saobraćajnicama , kojih evidentno nema.
Gde su drugi elementi infrastrukture, kolektori, vodovovod, ,kanalizacija.
Od kad sam ja bila mala, a sad mi je 70 god, pričalo se o Kumodraškom kolektoru ,koji koliko znam, nije podegnut
Stepa je imao šansu da bude lepo naselje bez gužve ali su se svi zakačili pa se tako i reklamiraju. Nemate parkinga ima u Stepi, nema zelenila ima u Stepi, nema parkova škola obdaništa decijih terena igralista ima u Stepi a posle Dulić lppov a.
Kada budu iselili prave Beogradjane iz ZOO VRTA ….KRAJJJJJJJ
Naselje Stepa treba da se ogradi i na taj način zaštiti…..ovi objekti okolo naselja su bukvlano paraziti koji koriste sadržaj naselja Stepa..
Ovi nisu pametni…sve ovo sa -3 sprata za garaze znaci da su objekti nestabilni u slucaju zemljotresa! Nemas temelj a slazes jos +7…!? Mnogi ce zavrsiti u zatvoru a mnogi na Lescu i Orlovaci! Nema temeljnih ploca od gume…olova…zeljeza…proucite malo japance!!!
Ekstremno nehumano projektovanje. Čak je i poneka divlja gradnja prijatnija od ovoga.
O svemu pomenutom u komentarima razmišljajte pred sledeće izbore. I onda – akcija.
Da li mozemo nesto uraditi ..da se ovo spreci?!