„Turbo“ kružni tok: Bez prestrojavaja unutar same raskrsnice
U ovoj vrsti kružnih tokova postoji 50 odsto manje nezgoda, a vozači svoj pravac biraju pre nego što u njega pristupe.
Novi Sad uskoro dobija „turbo“ kružni tok na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice. Međutim, čini se da je za mnoge vozače i dalje dilema kako treba da se ponašaju u „običnom“ kružnom toku.
Iz tog razloga, razumljivo je da je vest o „turbo“ kružnoj raskrsnici privukla pažnju. Mnogi su na osnovu pređašnjih iskustava pomislili da će to biti „turbo“ problem, ali ne mora da bude tako.
Srodni članci na portalu Gradnja.rs:
Jedna od prednosti „turbo“ kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice.
Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti „turbo“ kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice, piše 021.
Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku. Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.
Manje konfiktnih tačaka
Prema Transoft Solutions, benefiti korišćenja „turbo“ kružnog toka su te da imaju manje konfliktih tačaka, te da u njima postoji 50 odsto manje nezgoda u odnosu na standardne kružne raskrsnice. Osim toga, tu je i povećanje kapaciteta kada je u pitanju sam saobraćaj.
Fizičko odvajanje tokova
„Predložena ‘turbo’ kružna raskrsnica ili kružna raskrsnica sa spiralnim kružnim tokom, jeste višetračna kružna raskrsnica, na kojoj su saobraćajni tokovi međusobno fizički odvojeni. Razdvajanje tokova u kružnom toku postiže se ‘zaobljenim’ ivičnjacima, koji sprečavaju preplitanje vozila kako na ulivu i izlivu tako i pri kretanju kroz sam kružni tok“, navela je gradska uprava u opisu ovog projekta.
Kako se dodaje, odvajanje tokova doprinosi udobnosti vožnje, ali i višem nivou saobraćajne bezbednosti.
Ha ha… Ovo za neku stoku…. I stoku u džipovima… Živi bili pa videli.
Samo još treba postaviti i kamere i uredno kažnjavati one koji smatraju da to za njih ne važi. Glavni problem u svemu pa i ovome je to što ne postoji verovatnoća kazne već se ponaša ko kako hoće a ostali se moraju sklanjati da ne dođe do sudara. Kamera i ekspresno kažnjavanje, posle drugog prekršaja ponovo na polaganje vozačkog ispita a dotle vozačka suspendovana i kultura se podiže u roku od 24 časa. Ujedno, najuriti iz policije par kolegijalnih koji su tu za dobro poznate policiji, da im sklone kazne tek da se ne živciraju.