Nova autobuska stanica prostiraće se na površini od 9,2 hektara, imaće 65 perona i staničnu zgradu po projektu poznatih beogradskih arhitekata.
Glavna beogradska autobuska stanica, već jedanput izmeštena nakon Drugog svetskog rata, ponovo je u procesu selidbe, ovoga puta na Novi Beograd, u Blok 42, napuštajući tako posle više od pola veka svima znanu lokaciju na adresi Železnička 4.
Da podsetimo, projekat kompleksa autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu usvojen je na konkursu 2014. godine, na kome je prvu nagradu osvojio Proaspekt, tim predvođen Milanom i Vladimirom Lojanicom sa svojim saradnicima.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Pogledajte reportažu sa gradilišta iz drona:
Nova autobuska stanica prostiraće se na površini od 9,2 hektara i imaće ukupno 65 perona.
Radovi su zvanično otvoreni u martu 2018. godine, čime je otpočela realizacija prve faze buduće autobuske stanice, odnosno privremene stanične zgrade koja je, prema projektu, zamišljena kao topla veza buduće autobuske i železničke stanice.
Aneks od oko 1.200 kvadrata bruto površine adaptiran je za prodaju karata i najneophodnije administrativne i komercijalne delatnosti, a posao na njegovoj izgradnji dobilo je lazarevačko preduzeće Bauwesen.
Garaža sa 200 parking mesta
Prema Nacrtu izmena i dopuna Plana detaljne regulacije, nova autobuska stanica prostiraće se na površini od 9,2 hektara, a deo kompleksa železničke stanice trebalo bi da zauzme površinu od 3,5 hektara.
Nova autobuska stanica imaće 44 polazna perona, 12 dolaznih i devet dolazno-polaznih za turističke linije, odnosno ukupno 65 perona u okviru građevinskog kompleksa, kao i još oko 30 parking-mesta za duže zadržavanje autobusa u neposrednoj blizini.
Nacrtom je predviđena i izgradnja peronskog prostora i javne garaže sa minimalno 200 parking-mesta sa ulazom i izlazom iz Ulice Đorđa Stanojevića, kao i velike taksi stanice.
Nova stanična zgrada
Takođe, predviđena je i izgradnja staničnog trga koji će gledati ka ulici Antifašističke borbe, dok će glavna stanična zgrada od 25.000 kvadratnih metara biti izgrađena između trga i peronskog prostora.
Nova stanica sadržaće i prateće objekte, kao što su pumpa, supermarket i brojni ugostiteljski objekti. Takođe, biće postavljen ulični mobilijar – klupe, korpe za otpatke, osvetljenje, zatim javne česme, kao i pešačka staza.
Investicija
Projekat autobuske stanice Novi Beograd gradi se kroz javno-privatno partnerstvo između Grada Beograda i preduzeća BAS koje upravlja postojećom glavnom autobuskom stanicom u Savamali.
Faktografija
BEOGRADSKA AUTOBUSKA STANICA
Grad Beograd i BAS ad
Blok 42, Novi Beograd
PROASPEKT
9,2 hektara
mart 2018.
februar 2023.
nepoznato
Gradnja.rs
Po svoj prilici autobuska stanica neće biti ubrzo gotova, iako su zvaničnici obećavali završetak radova više puta i svi rokovi su probijeni. U tekstu koji je vaš portal objavio 14.03.2018 pod nazivom Prva faza izgradnje autobuske stanice na Novom Beogradu, piše da je jedan od izvođača radova firma Bauwesen koja se ovih dana dovodi u vezu sa aferama u EPS-u. Možda nam je to još jedno od objašnjenja zašto radovi kasne. 🙂
Uz svo duzno postovanje profesorima, saobracaj je katastrofalno resen, bukvalno prvo peronsko mesto blokira pristup peronu ukoliko autobus mora hodom unazad da izadje sa perona i krene na put…Neshvatljivo mi je da se i dalje forisira stanicno parkiranje umesto prolazne stanice koliko god da treba prtljagu da se utovari itd…
Meni je autobuska stanica u Budimpešti svemirski brod za ovo nesrećno rešenje na Novom Beogradu.
Autobusku stanicu je trebalo smestiti oko Kvantaca cime bi se izbego uvodjenje autobusa u grad iz pravca Nisa, Sida i Borce odnosno Zrenjanina koji je trebao da ima prolazni peron kod groblja Zbeg. Tako bi samo jug i Ibarska vozili a mogla se napraviti mini stanica u Makisu kod metroa ili prolazna kod Cukaricke padine..