Kuća na jezeru inspirisana arhitekturom Luisa Kana i Frenka Lojda Rajta
Piramidalni krov po uzoru na Kanovo kupatilo objektu daje karakter, dok drveni prvi sprat postavljen na betonsku bazu predstavlja omaž Rajtu.
Bečka praksa Steiner Architecture potpisuje idejno rešenje za ovu nesvakidašnju kuću na jezeru Zel u Austriji, a glavnu inspiraciju su pronašli u projektu Trenton Bath House, arhitekte Luisa Kana iz 1955. godine.
Piramidalni krov postavljen je na kvadratnu osnovu koja je, za razliku od Kanovog projekta kupatila gde su korišćeni manji betonski blokovi, izvedena od monolitnih betonskih zidova debljine 50 centimetara.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Kuća na italijanskom jezeru koja izgleda kao da cveta
- Koliba za filmadžiju kraj jezera upakovana u crnu šindru
Kategoričan utisak stabilnosti
U ovom projektu korišćen je izolacioni beton, gde se reciklirani materijal raspršuje u mešavini za toplotnu izolaciju, a cela struktura se može zbog ovoga raspasti bezbedno u slučaju rušenja.
Nakon što je ukinut tradicionalni izolacioni sloj, okviri vrata i prozora su mogli slobodno da se postave unutar napravljenih otvora, objasnili su arhitekti za ArchDaily.
Kako dalje navode, ovako debeli zidovi daju kategoričan utisak stabilnosti, gde se dizajnom zatim uživa u pronalaženju kontrapunktova.
Belo čelično spiralno stepenište povezuje sva tri nivoa, naglašavajući tonove koji su jedva primetni u hladnim betonskim zidovima.
Dakle, primenjeno je mnoštvo strategija za balansiranje poliranog betona u unutrašnjosti, te je tu bujna zlatkasta draperija u podrumu, šarena zavesa u prizemlju, živopisni tepih u hodniku, kao i kupatila prekrivena pločicama jarkih boja.
Belo čelično spiralno stepenište povezuje sva tri nivoa, naglašavajući tonove koji su jedva primetni u hladnim betonskim zidovima.
Međutim, ukoliko se odlučimo da je baza usmerena na projekat istorijskog kupatila, drveni prvi sprat ipak gleda na Daleki istok.
Veličanstven pogled na jezero
Delikatni prozorski kapci uravnotežavaju teški beton ispod i pružaju način da se ostvare široki vidici na spoljašnjost, te je ovaj nivo znatno drugačiji od onog ispod.
Tokom vrelih letnjih dana kada se žaluzine potpuno zaokrenu, otvorenost prvog sprata može biti gotovo apsolutna.
Iako deluje možda pomalo čudno, zgrada pruža i donekle klasičan izgled, što se ogleda u načinu na koji upravlja svojom težinom da suptilno „sedi“ u svom okruženju i veličanstveno gleda na netaknuto jezero i stari grad preko puta.
Objekat podseća i na Rajtove Westcott House i DeRhodes House, koje takođe imaju drvene prve spratove postavljene na čvršćim bazama.
Objekat pomalo podseća i na Westcott House (1908) i DeRhodes House (1906) Frenka Lojda Rajta, koje takođe imaju drvene prve spratove postavljene na čvršćim bazama.
Može se reći da je ova reminiscencija na Rajta povezana i sa vezom sa Japanom, imajući u vidu da je slavni američki arhitekta svojim radom bio posebno usmeren na ovu zemlju.
Ali, kako napominju iz prakse Steiner Architecture, strane smernice nisu nikako izbacile Zel dijalekat iz projekta, daleko od toga.
Ipak, i japanski prizvuk i Kanovo kupatilo pomogli su da kuća prihvati kosi krov i odoli iskušenju moderne arhitekture koja sve više izbacuje ovu vrstu krova.
Kačare sa plastenikom za bogate pametnjakoviće ha ha ha …ako tako i treba deri te ih