Brza pruga ka Subotici: Intenzivni građevinski radovi u Novom Sadu zabeleženi iz drona (video)
Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka i nadvožnjaka kako bi Soko mogao da poveže Beograd sa severom zemlje.
Radovi na deonici brze pruge između Novog Sada i Subotice, treće deonice kroz Srbiju u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge Beograd – Budimpešta, započeli su zvanično u novembru prošle godine i odvijaju se na većem broju lokacija duž trase buduće nove železničke saobraćajnice.
U prvoj fazi, odvijali su se oni radovi koji nisu zahtevali obustavu železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice. Potpuna obustava saobraćaja na pomenutoj deonici počela je od 7. aprila 2022. godine, kada se i intenzivnije krenulo s radovima.
Srodni članci na portalu Gradnja:
- Kako izgleda rekonstruisana stanica i polazak brzog voza iz Novog Sada (video)
- U planu rekonstrukcija 55 železničkih stanica u Srbiji
Na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica od 108 kilometara biće izgrađeno 49 podvožnjaka i nadvožnjaka.
Projekat izgradnje obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama.
Takođe, planirana je i ugradnja elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama (preko 200km/h) i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.
Vijadukt u Vrbasu od 1,6 kilometara
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.
Šipovi kod stadiona
Radovi na dvanaest i po kilometara dugoj deonici Novi Sad – Rumenka – Kisač do sada su obuhvatili čišćenje terena, sečenje drveća, kao i radove na širokom iskopu u izradi nasipa, u okviru radova na pripremi donjeg stroja na trasi buduće brze pruge.
Na ovom potezu vrše se i geomehanička ispitivanja, kao i geodetska kontrola do sada realizovanih aktivnosti.
Kao što se može videti na snimku, veliki radovi su kod stadiona RFK Novi Sad gde se pobijaju šipovi.
Rok do kraja 2024.
Izvođač radova je kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company, a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.
Rok za završetak radova je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice. To znači da je završetak brze pruge Novi Sad – Subotica planiran do kraja 2024. godine.
Faktografija
Pruga Novi Sad – Subotica
108,2 km
China Railway International
1,18 milijardi dolara
novembar 2021.
oktobar 2022.
kraj 2024.
Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Poštovani, kako to mislite „uskoro“. Lepo ste napusali da je rok kraj 2024.godine. Osim toga iskustvo me uči da gotovo svaka investicija na železnici kasni. Znam da treba biti pozitivan i da treba da se radujemo novoj pruzi ali neće ona „uskoro“.