Do primorja za pet sati: Otvorena prva deonica auto-puta Bar – Boljare
Izgradnja ove regionalno važne saobraćajnice trajala je sedam godina, a predloženo je da auto-put dobije ime po princezi Kseniji, prvoj ženi vozaču u Evropi.
Na Dan državnosti Crne Gore, 13. jula, svečano je puštena u saobraćaj prva, 41 kilometar duga deonica auto-puta, koja povezuje Smokovac na periferiji Podgorice i Mateševo nadomak Kolašina na severu zemlje, prenela je Slobodna Evropa.
Simboličnim pritiskom na dugme najviši crnogorski zvaničnici, zajedno sa predstavnicom ambasade Kine, posle sedam godina otvorili su prvu deonicu prvog auto-puta u Crnoj Gori, koji bi u perspektivi trebalo da poveže Bar sa mestom Boljare na granici sa Srbijom.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Čelična pasarela koja premošćuje auto-put rasponima od po 63 metra
- Pelješki most dobio zvaničan naziv, otvaranje 26. jula
Od Beograda do Bara za samo pet sati
Otvaranje prve deonice auto-puta od velikog je značaja i za građane Srbije, koji će od sada brže stizati do mora. Prema ranijim najavama, kada ova saobraćajnica bude u celosti izgrađena kroz obe zemlje, od Beograda do Bara će se putovati za samo pet sati.
Tokom svečanog otvaranja, između ostalog je istaknuto da će sa završetkom auto-puta od Boljara do Bara Crna Gora sa Lukom Bar biti jedan od važnijih pravaca u tranzitnim saobraćajnim tokovima Balkana.
Pritom je predloženo da auto-put dobije ime po crnogorskoj princezi Kseniji, prvoj ženi vozaču u Evropi, ličnosti koja je, kako je rečeno, umnogome oslikala Crnu Goru tog vremena.
Ukupna dužina tunela iznosi 17,7 km, što čini oko 43 odsto dužine prioritetne deonice auto-puta.
Kako podseća RTCG, ukupna dužina prioritetne deonice je 41,5 km, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova i 16 dvocevnih tunela.
Ukupna dužina tunela iznosi 17,7 km, što čini oko 43 odsto dužine prioritetne deonice auto-puta. Otvorena trasa, ukupne prosečne dužine od oko 17,6 km, čini 42 odsto ukupne dužine ove deonice.
Deonica ima četiri petlje sa naplatnim rampama, na kojim se ostvaruje veza auto-puta sa postojećim stanjem. To su petlje Smokovac, Pelev Brijeg, Veruša i Mateševo.
Kao i u slučaju Mosta Pelješac u Hrvatskoj, ugovor o izgradnji auto-puta potpisan je sa kineskom kompanijom China Road and Bridge Corporation (CRBC), a cena je ugovorena na 809,6 miliona evra.