Pelješki most sada zvanično nosi ime „Most Pelješac“; Foto: Wikimedia
Aktuelno

Pelješki most dobio zvaničan naziv, otvaranje 26. jula

Objekat u koji je ugrađeno gotovo 70 hiljada tona čelika i 70 hiljada kubika betona biće zvanično otvoren nakon radova koji su trajali bezmalo četiri godine. Pogledajte kako izgleda most iz ptičje perspektive.

Pelješki most na jadranskom primorju, dug 2.404 metra i finansiran od strane Evropske unije, dobio je ovih dana svoj službeni naziv – „Most Pelješac“, a hrvatski mediji obznanili su i datum svečanog otvaranja – 26. jul 2022. godine.

Most na poluostrvu Pelješcu, kojim se putnim zaobilaženjem BiH povezuje južni deo Hrvatske, tako sada krase i dve plave table postavljene s obe strane velelepne građevinske strukture. Na njima je znak mosta ispod kojeg je natpis „Pelješac“.

Pročitajte još na Gradnja.rs

70 hiljada kubika betona

Kako je portal Gradnja već pisao, izvođenje radova povereno je kineskoj kompaniji CRBC i započeto je 1. avgusta 2018. godine, ali ni najveći optimisti nisu verovali da će u tačno navedenom roku od 36 meseci most zaista i biti završen – 1. avgusta 2021. godine.

Na gradilištima u Komarni i Brijesti znalo je da bude i do 650 radnika istovremeno, koji su radili u tri smene, neretko se radilo u veoma otežanim uslovima, a čak ni pandemija nije zaustavila gradilište ni na jedan dan. U 2,5 kilometra dug most na kraju je ugrađeno gotovo 70 hiljada tona čelika i 70 hiljada kubika betona.

Nakon grubih radova, koji su uključivali i izvedeno spajanje mosta, usledili su “fini” radovi, tokom kojih je trebalo sprovesti postavljenje instalacija unutar mosta, odvode kanalizacione vode, postavljanje mernih uređaja za praćenje konstrukcije mosta, kao i saobraćajnu, signalnu i dekorativnu rasvetu.

Grubi radovi završeni su za tačno 36 meseci; Foto: Fran Bošković

Temeljenje mosta izvedeno je sa 148 čeličnih pilona prečnika dva metra i dužine do 124 metra.

Prema rečima glavnog projektanta, slovenačkog građevinskog inženjera Marjana Pipenbahera, most sa šest pilona i pet glavnih otvora s rasponima od 285 metara nalazi na području visoke seizmičke aktivnosti i jakih vetrova i svrstava se u projektantskom i izvođačkom smislu među najzahtevnije inženjerske projekte.

Tako je temeljenje mosta izvedeno sa 148 čeličnih pilona prečnika dva metra i dužine do 124 metra, dok je saobraćajna konstrukcija u centralnom delu mosta više od 60 metara iznad mora, čime je osiguran slobodni plovni profil širine 200 metara i visine 55 metara koji je dogovoren s BiH.

Montaža završnog dela mosta bio je zahtevan i veoma precizan posao, koji je zbog potrebe za stabilnom temperaturom trebalo izvršiti noću. Budući da se čelik pri velikim temperaturama može deformisati, a sve je potrebno izvesti i vrlo precizno, kineski zavarioci su posao vrhunski izveli u sitnim satima.

Pogledajte kako izgleda Most Pelješac:

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. vasilije

    Bas ce nsm dobro doci.
    Odlicno.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *