Koridor uz Savu: Od Ostružnice do Obrenovca brzinom od 100 km na sat
Trasa brze saobraćajnice ukupne dužine 14,8 km prolaziće kroz tri beogradske opštine, a projektom je planirana i regulacija reke Save i saniranje klizišta.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je u ponedeljak rani javni uvid povodom izrade Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice Ostružnica – Obrenovac.
Kako se navodi u planskoj dokumentaciji, osnovni razlog za izradu i donošenje plana je stvaranje uslova za realizaciju nacionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture na principima održivog razvoja.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Rešenje za gužve? Švajcarci grade auto-puteve na sprat
- Prva saobraćajnica na svetu s dodatkom grafena za manje rupa u kolovozu
Koridor kroz tri gradske opštine
Za potrebe upućivanja u proceduru ranog javnog uvida predložen je obuhvat Prostornog plana na delovima teritorije grada Beograda kroz koje prolazi koridor planirane brze saobraćajnice: na teritoriji gradske opštine Čukarica – katastarske opštine Veliki Makiš, Ostružnica i Umka, na teritoriji gradske opštine Obrenovac – katastarske opštine Mala Moštanica i Barič, te na na teritoriji gradske opštine Surčin – katastarska opština Boljevci.
Na području Prostornog plana dominira poljoprivredno zemljište sa oko 59% površine, zatim šume, šumsko zemljište i drugi vegetacijom obrasli tereni sa oko 22% površine, naselja i drugi antropogeni tereni u funkciji naselja i infrastrukture zauzimaju oko 13% površina, dok vodno zemljište zauzima oko 6% površine.
Prostornim planom biće obuhvaćeni:
- koridor planirane Brze saobraćajnice, na pravcu od Ostružnice do veze sa državnim putem IA reda E-763 (petlja „Obrenovac“), ukupne dužine oko 14,8 km i širine od 50 do 300 m, koji obuhvata trasu sa zaštitnim pojasevima Brze saobraćajnice;
- prostor u kome se planira regulacija reke Save i saniranje klizišta, orijentacione dužine 3,5 km i širine do 1.800 m;
- postojeći i planirani koridori drugih magistralnih infrastrukturnih sistema sa trasom i zaštitnim pojasima (neposrednim i širim) infrastrukturnih sistema koji su u obuhvatu planskog područja (železnička pruga, gasovodi, dalekovodi, optički kablovi i dr. koji se ukrštaju sa Brzom saobraćajnicom).
Kako se navodi u dokumentaciji, izradom i usvajanjem Prostornog plana obezbediće se neophodni planski i prostorni uslovi za povezivanje centralnog područja grada Beograda i gradske opštine Obrenovac, odnosno povezivanje državnog puta IA reda E-763 (auto-put Beograd-Južni Jadran, tzv. auto-put „Miloš Veliki“, deonica Beograd–Požega) i južne obilaznica grada Beograda (deo koridora X), čime se nadalje povezuje plansko područje i sa međunarodnim okruženjem.
Prva deonica počinje od postojeće petlje „Ostružnica“ na južnoj obilaznici grada Beograda.
Planirana trasa državnog puta se može podeliti u tri deonice. Prva deonica počinje od postojeće petlje „Ostružnica“ na južnoj obilaznici grada Beograda (deo koridora X), pruža se duž trase postojećeg puta uz planirano proširenje sa njegove desne strane, sve do raskrsnice (planiranog denivelisanog ukrštanja) sa tzv. „starim Ostružničkim putem“ na stacionaži km 6+750.
Druga deonica počinje od planiranog denivelisanog ukrštanja na stacionaži km 6+750 i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža desnom obalom reke Save na području naselja Umka (uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save, izgradnji nasipa i stabilizaciji klizišta), do naselja Barič gde se planirana trasa odvaja od linije obale na stacionaži km 10+600.
Treća deonica počinje od naselja Barič i stacionaži km 10+600 i predstavlja novoplaniranu trasu koja se pruža uz postojeći put kroz industrijsku zonu Bariča, sve do planirane denivelisane raskrsnice u zoni petlje „Obrenovac“ na državnom putu IA reda E-763, na završnoj stacionaži km 13+750.
Brzina od 100 kilometara na čas
Na području Prostornog plana, za čitavu trasu Brze saobraćajnice, planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 100 km/h.
Prostornim planom biće sagledana po potrebi i zona uticaja koridora Brze saobraćajnice na okruženje (najbliža naselja, infrastrukturni koridori, turistički prostori, zaštićena područja prirodnih vrednosti, izvorišta vodosnabdevanja i sl.).
Na javnom uvidu do 25. jula
Plan će na javnom uvidu biti do 25. jula 2022. godine u zgradama skupština grada Beograda, gradskih opština Čukarica i Obrenovac, kao i na internet stranicama Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i jedinica lokalne samouprave u obuhvatu plana.
Pravna i fizička lica mogu dostaviti primedbe i sugestije u pisanoj formi Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture – Sektoru za prostorno planiranje i urbanizam i jedinicama lokalne samouprave, u toku trajanja ranog javnog uvida, zaključno sa 25. julom 2022. godine.