Rad u tri smene, složen pristup: Izazovi izgradnje druge faze Novog Dorćola
Uz kratak rok za izvođenje radova, jedan od velikih izazova jeste i što je prva faza već useljena, pa je samim tim komplikovanije nesmetano izvoditi radove.
Radovi na izgradnji stambeno-poslovnog kompleksa Novi Dorćol u Venizelosovoj 29 u Beogradu započeti su krajem 2019. godine kao preko 130 miliona evra vredna investicija Deka inženjeringa, kompanije koja je izgradila A Blok na Novom Beogradu.
Kako smo ranije najavili, na površini parcele od dva hektara prostiraće se kompleks od oko 100.000 m², koji će imati preko 500 stanova organizovanih u različite strukture sa lokalima u prizemlju.
Rađeni prema projektu beogradskog biroa DA Dizajn Arhitektura, sami objekti će biti okruženi sa više od 4.000 m² zelenih površina, a predviđena je i izgradnja više od 700 parking mesta raspoređenih u dvoetažnoj garaži.
Gradnja Novog Dorćola podeljena je u dve faze. U prvoj fazi, završenoj u julu prošle godine, izgrađeno je šest lamela spratnosti P+6+Ps, koje ubuhvataju 225 stambenih jedinica, zajedno sa poslovnim prostorima i adaptacijom nekadašnje „Platnare“.
Pogledajte dron reportažu:
Druga faza Novog Dorćola podrazumeva izgradnju 6 lamela u kojima će biti smešteno 347 stanova, 9 komercijalnih lokala i 480 parking mesta.
Druga faza Novog Dorćola, čija je izgradnja počela ovog proleća, prostiraće se na površini od 50.000 kvadratnih metara i obuhvataće 6 lamela u kojima će biti smešteno 347 stanova strukture od garsonjera i jednosobnih do četvorosobnih, kao i premijum stanova na poslednjem, dvanaestom spratu.
Projekat obuhvata i devet komercijalnih lokala, novih 480 parking mesta, centralni trg sa širokom pešačkom zonom, obilje zelenih površina, fontanu, igralište za decu, restorane i kafiće, najavili su iz kompanije Deka Inženjering.
U toku izrada AB konstrukcije
Kako saznajemo od Gorana Milosavljevića, šefa gradilišta, u sklopu druge faze završeni su pripremni radovi, izrada zaštite temeljne jame, izrada šipova i iskopi, a završena je i ploča na koti nula (prizemlje). Osim toga, montirani su i stari zidovi na nivou prizemlja.
Kao što možete videti na našim snimcima, trenutno se izvode radovi na izradi AB konstrukcije – zidovi i stubovi prizemlja i prvog sprata i ploče prvog sprata, a uskoro počinju zidarski radovi u podzemnim etažama (garaže).
Obezbeđenje temeljne jame izvršeno širokim iskopom i na manjem delu objekta formiranjem zavese od CFA šipova Ø600 mm. Zaštita iskopa od obrušavanja zemlje se izvodila – na dva sektora – pomoću razupirača od čeličnih cevi.
Specifičnost izgradnje je u tome što je prva faza već useljena, pa je samim komplikovanije nesmetano izvoditi radove.
Kako saznajemo od Milosavljevića, u ovom slučaju je definitivno najveći izazov kratak rok izvođenja radova, uz održavanje visokog nivoa kvaliteta radova i pridržavanja svih mera bezbednosti na gradilištu.
Specifičnost je i u tome što je prva faza već useljena, pa je samim komplikovanije nesmetano izvoditi radove. Zbog toga je i pristup gradilištu šleperima i teškoj mehanizaciji ograničen uglavnom samo na jedan ulaz, dok se ulazi sa strane prve faze koriste samo u neophodnim slučajevima.
To značajno otežava logistiku na gradilištu, te se radovi ponekad izvode u tri smene, pri čemu se posebno mora obraćati pažnja na nivo buke prilikom izvođenja radova, kao i na održavanje i čišćenje pristupnih puteva i saobraćajnica.
„Trudimo se da stanari prethodne faze što manje osete prisutnost jednog ovakvog gradilišta u svom naselju“ – kaže Goran Milosavljević.
Izazovi na gradilištu
U građevinskom i inženjerskom smislu, druga faza je specifična po tome što ima projektovanih 12 etaža, što je za pet etaža više od prve faze. To značajno otežava gradnju i posebno podiže kontrolu BZR aktivnosti, kaže Milosavljević.
Pristup vozila i građevinskih mašina je rešen pomoću dva ulaza na gradilište, jedan iz Mihizove ulice (za manja vozila), a drugi iz pravca Dunavske ulice.
Skladištenje materijala je u ovoj fazi izvođenja otežano usled izgrađenosti prve faze, pa je prostor sa skladištenje značajno manji. Deo materijala će se privremeno skladištiti u okviru postojećeg magacina van gradilišta, a deo na samom gradilištu.
Brže od planiranog
Prema rečima Gorana Milosavljevića, radovi u ovoj fazi teku i brže od planiranog, a izvođači se trude da radove na AB konstrukciji maksimalno ubrzaju i da veći deo izvedu dok su u toku godišnji odmori, te da na taj način, koliko god je moguće, olakšaju život stanarima 1. faze Novog Dorćola.
Uskoro se očekuje i početak zidarskih i suvomontažnih radova, a planirani rok za završetak druge faze Novog Dorćola je 22 meseca.
Foto-galerija
Faktografija
Novi Dorćol – druga faza
Beograd
Deka inženjering d.o.o.
D. A. Dizajn Arhitektura d.o.o.
2020–2022.
mart 2022. – mart 2024.
45.000 m²
12 spratova (od 2P+P+6+Ps do P+12)
Deka inženjering d. o. o.
Hoce li ovom paklu ikada doci kraj? Ovo nema nigde u Evropi, NIGDE! Ljudi dokle vise?
Radi se u tri smene svaki dan, pritom ne vodeci racuna o buci! Stanari obliznjih zgrada ne mogu da zive od konstantne buke. To je redovno busenje i lupanje od 12h do 6 ujutru
kneza Milosa residence Kneza Milosa52 isto ,24/7 u nedelji
Svaki dan po ceo dan , buka , haos prasina , urusavanje … Jedva smo preziveli
Skoro da dobiješ nervni slom. Letos se radilo do 6 h ujutru celu noc, lupanje, dovikivanje, razbijanje stakala, … Umor nenormalan. Nije mi se dolazilo kuci.