Carstvo piksela: Enterijer restorana inspirisan nostalgičnim video igrama
Iako su na projektu primenjeni krajnje uobičajeni i jeftini materijali, njihove kombinacije i oblici čine ovaj prostor jedinstvenim i nesvakidašnjim.
Na samom početku razvijanja projekta, klijenti su rekli arhitektama iz japansko-vijetnamske firme 07BEACH da će se novi restoran ramen nudli na Okinavi zvati Kaishin No Ichigeki, te su im dali slobodu da prema tom nazivu dizajniraju enterijer.
Naime, ime ovog restorana je karakteristična fraza iz poznate stare RPG (role-playing game), koja mnoge podseća na nostalgične video igrice, koje su iscrtane tačkasto, niske rezolucije i jedinstveno prepoznatljive.
Ipak, iako je primarna inspiracija došla iz sveta gejminga, kako atmosfera ne bi bila previše detinjasta, enterijer je donekle apstraktno osmišljen.
Izabrali smo za vas…
- Recept za uspeh: Kulinarska arhitektura Mišelinovih restorana
- Pogledajte kako izgleda prvi podvodni restoran u Norveškoj
Jeftini materijali za nesvakidašnji prostor
Primenjeni materijali na objektu su krajnje uobičajeni i jeftini, poput jednostavnih pločica, cementa i tekstilnih podnih ploča, objasnile su arhitekte za ArchDaily.
Iako bi se moglo reći da je enterijer inspirisan video igricama postao kliše, kombinacija i oblici ovih običnih materijala čine ovaj prostor jedinstvenim i nesvakidašnjim.
Šara rezanaca namerno je izlomljena kako bi bila manje prepoznatljiva.
Naime, zidovi su prekriveni talasastim uzorkom nalik na rezance koji se koriste za pripremu ramen nudli, i to zahvaljujući primeni pločica na sivom malteru.
Šara rezanaca bi čak bila i prepoznatljivija da postoji veći razmak, ali je šara ipak namerno izlomljena kako bi bila manje prepoznatljiva.
Pikselizovana i reklamna tabla
Japanska reč „つけめん“(„Tsukemen“) što je izraz za potapanje rezanaca, predstavlja lajtmotiv ovog prostora, što se može videti i na reklamnoj tabli, gde je reč izvedena uz pomoć žutih kocki „pikselizovanom“ metodom.
Klijenti su takođe imali zahtev da se izbegne situacija da mnogobrojni začini prave nered po stolovima, te su arhitekte osmislile da svaki začin bude kao dodatak koji skupite u igrici i koji možete postaviti u postolje koje ih sve okuplja na sredini stola.
Dizajniranje svakog elementa enterijera posebno dovelo je do jedinstvene atmosfere u prostoru.
Prostor za sedenje namenjen za veće grupe dizajniran je tako da izgleda kao dvorac za igru i to sa obodnim niskim zidovima koji bi sprečili eventualni pad dece, a ujedno stvorili i osećaj privatnosti u toj zoni.
Može se reći da je – nakon što je određen primarni pravac dizajna inspirisanog igricama – dizajniranje svakog elementa enterijera posebno dovelo do jedinstvene atmosfere u prostoru.
Grafički prilozi
Foto-galerija
Fotografije: Yoshiaki Ida