Boerijeva plutajuća šuma kao paviljon na Nedelji dizajna u Milanu
Poznati modni brend, čiji su logo i vizija inspirisani prirodom, predstavio je svoje viđenje zelene urbane sredine tokom nedavno završene smotre dizajnera.
Urbano ozelenjavanje fundamentalni je korak u borbi protiv efekata klimatskih promena i težnja ka poboljšanju kvaliteta života građana. Sa tim ciljem na umu, gradovi moraju težiti tome da budu zeleniji – urbane šume mogu poslužiti kao prilika za poboljšanje zdravlja životne sredine i obnavljanje biodverziteta za buduće generacije.
Instalacija koja nosi naziv čuvenog proizvođača obuće i odeće Timberland, čija je misija da inspiriše i podstakne novu generaciju da pokrene svet napred, naglašava viziju brenda koji teži zelenijoj i pravednijoj budućnosti kao i koncept cirkularnosti, prema kom ništa ne odlazi u nepovrat.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Zelena fasada u Parizu kao arhitektonski manifest nove ere
- Gradnja bez investitora: Ovako izgleda prvo samoodrživo plutajuće naselje u Evropi
Spajanje i pomirenje prirode i ljudi
Ovaj projekat – koji je bio deo Tortona Design Weeka i koji potpisuju Stefano Boeri Interiors – ima za cilj da naglasi posvećenost brenda da bude snaga za društveno i ekološko dobro ne samo promovisanjem ponovnog ozelenjavanja urbanih područja, već i isticanjem najnovijih eko-inovativnih proizvoda, piše Archdaily.
Ova značajna i upečatljiva atrakcija, stvorena na vodama Darsene u Milanu, svakako je veoma dominantan element urbanog pejzaža. Cilj projekta Floating Forest, ipak, nije samo da prenese nove oblike ekološke odgovornosti i nove načine zauzimanja za prirodu, te transformacije urbanizovanih prostora, već i da ponudi mesto spajanja i pomirenja između prirodne sfere i ljudi.
Šuma je konceptualno i fizički proučavana kao nezavisan ekosistem.
Šuma, postavljena u gradskom okruženju, je konceptualno i fizički proučavana kao nezavisan ekosistem, gde 610 biljaka i 30 vrsta doprinose biodiverzitetu i urbanom šumarstvu zajedno sa drugim zelenim površinama u Milanu.
Ova privremena instalacija nudi ne samo prijatno okruženje u kojem možete ponovo otkriti važnost biodiverziteta i prednosti prirode, već i potpuno nesvakidašnje iskustvo, kako fizičko tako i vizuelno, gde mirisi cveća i taktilni ugođaji uključuju sva čula.
Interakcija s najnovijim inovacijama
Na lokaciji se mogu videti stabla javora, breze i jabuke, kao i grmova biljaka poput aronije, hortenzije, mahonije i pitosporuma, te višegodišnje trave poput stipe, eulalije, anemone, ljiljana, ljubičaste vrbene i pampasa.
Put kroz instalaciju ima četiri osnovne tačke vezane za različita čula i vodiće posetioce do interakcije sa najnovijim ekološkim inovacijama, kako na polju proizvoda, tako i vrednosti brenda.
Senzorni elementi će biti spojeni kroz digitalno iskustvo na licu mesta, a „saradnja“ sa instalacijom će biti dostupna i onlajn za sve one koji nisu mogli da prisustvuju manifestaciji Fuorisalone.
Vraćeni proizvodi mogu se popraviti radi ponovne prodaje ili se rastavljaju
Prva oblast je vezana sa Timberloop Take Back Program, koji ohrabruje potrošače da vrate svoje istrošeni Timberlandov proizvod u ponuđenu Timberlandovu prodavnicu ili putem pripejd opcije slanja od kuće direktno do proizvođača.
Vraćeni proizvodi mogu se popraviti radi ponovne prodaje ili se rastavljaju – pri čemu se neki delovi ponovo koriste, a ostali recikliraju.
Vizija usmerena na zeleniju budućnost
Druga oblast je posvećena GreenStride, jednoj od najnovijih tehnologija koje je brend lansirao. Naime, GreenStride đonovi su napravljeni korišćenjem 75% obnovljive šećerne trske i gume sa drveća, što obuću čini veoma laganom i udobnom.
Treća zona, nazvana Hear & Breathe, predstavlja dalje objašnjenje pozitivnog uticaja koji priroda ima na grad Milano i na naše živote, kroz koncept šume kao nezavisnog ekosistema i njene uloge u apsorpciji CO2.
Na samom kraju, posetioci se mogu upoznati sa vizijom Timberlanda koja je usmerena na zeleniju budućnost. Posetioci se u ovom delu mogu angažovati kroz stvaranje sadržaja na društvenim mrežama i ostaviti pozitivan trag.
Foto-galerija
Fotografije: © Daniela Di Corleto