Krtica od 2.000 tona: Ovako izgleda najveća Strabagova mašina za bušenje tunela
Sa prečnikom od 11,9 metara Diggy Scardust viši je od dve žirafe, a sa dužinom od 84 metra duži je nego što je Hram Svetog Save visok.
Na gradilište proširenja metroa u predgrađu Skarboro u Torontu, Kanada, stigla je moćna nova mašina za bušenje tunela (tunnel boring machine – TBM).
“Krtica” od 2.000 tona nazvana Diggy Scardust – najveća te vrste u Severnoj Americi – spuštana je deo po deo u lansirno okno i sklapana pod zemljom.
Kad su pak dimenzije u pitanju, sa prečnikom od 11,9 metara ovo čudo tehnike više je od dve žirafe, a sa dužinom od 84 metra duže je nego što je Hram Svetog Save visok.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Ovaj viseći most u Kini oboriće više svetskih rekorda
- Za manje zavarivanja: Modularnom konstrukcijom do najdužeg visećeg mosta na svetu
Temeljni zid pre otkopavanja
Metrolinx, agencija kanadske vlade za javni saobraćaj, je 23. juna prošle godine zvanično započela izgradnju produžetka linije metroa u Skarborou, sa tri nove stanice, piše GePlus.
Čitav projekat “težak” je 28,5 milijardi kanadskih dolara, odnosno blizu 20 milijardi evra, a projektovanje i izgradnja tunela za proširenje povereni su austrijskom konzorcijumu Strabag.
Bušilice visoke 33 metra koristile su se za stvaranje vodonepropusnog temeljnog zida oko lansirnog okna pre nego što je započelo otkopavanje.
Izbušeno više od 300 sekantnih šipova
Okno će biti široko 28 metara, dugačko 80 metara i duboko 30 metara, a da bi iskop bio bezbedan, ekipe iz Strabaga postavile sistem za podupiranje.
Za ugradnju sistema za podupiranje, ekipe su iskopale stazu oko lansirnog okna gde su ubušeni šipovi. Strabag je tokom nekoliko nedelja izbušio više od 300 šipova u zemlju kako bi se napravio vodonepropusni zid oko iskopa.
Strabag je izbušio više od 300 šipova u zemlju kako bi se napravio vodonepropusni zid oko iskopa.
Nakon što su šipovi izbušeni i sistem podupirača potpunosti instaliran, ekipa je započela sa iskopavanjem terena kako bi ga pripremila za dolazak TBM-a.
“Sledeći koraci? Završetak okna, postavljanje neophodne logistike i sprovođenje pripremnih mera za lansiranje TBM-a u leto 2022. godine”, navode iz Strabaga.
Kada bude završen, program proširenja metroa u Ontariju će dodati više od 40 kilometara novih šina u mrežu brzog prevoza.
Mašina je od Herrenknecht AG ovi drugi su nosioci konzorcija
Ja reko kopace kod nas metro
Manjih dimenzija davnih 83,84 godine je izradio MIN OUR Tehno proces iz Niša za Zavojsko jezero