Od stubova ka sredini: Konzolna gradnja mosta na Savi kod Šapca zabeležena dronom
Ovaj most koji je fundiran na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova, skratiće relaciju od Novog Sada do graničnog prelaza kod Loznice na samo sat vremena.
Izgradnja auto-puta i brze saobraćajnice Ruma – Šabac – Loznica počela je u decembru 2019. godine kao nastavak Fruškogorskog koridora, a u okviru ovog kapitalnog projekta gradi se i novi most na Savi kod Šapca.
Nakon što su prvi šipovi pobodeni u leto 2020. godine, radovi na mostu teku predviđenom dinamikom, te se očekuje da budu završeni u najavljenom roku, odnosno u decembru ove godine.
Kao što smo mogli videti u našem dron nadzoru, u toku su radovi na konzolnom spajanju mosta koji je interesantan građevinski poduhvat.
Srodni tekstovi na Gradnja.rs:
- Zamena 7.000 kvadrata fasade Sava centra snimljena dronom
- Zarotirana silueta Kule Beograd od 90 stepeni snimljena dronom
Pogledajte dron reportažu:
Širok 23 metra, most će biti dug 1.361 metar, a podržavaće ga 28 stubova od kojih je šest u reci.
Izvođač projekta vrednog 465 miliona evra, zajedno sa auto-putem, je kompanija AzVirt, a na gradilištu je, osim radnika iz Azerbejdžana, angažovana i radna snaga iz Srbije i Turske.
Širok 23 metra, most će biti dug 1.361 metar, a podržavaće ga 28 stubova od kojih je šest u reci.
Od stubova ka sredini
Na osnovu dimenzija plovidbenog puta, glavni raspon između stubova 6 i 7 iznosi 155 metara, što je, kako saznajemo na gradilištu, predstavljalo najveći i najzahtevniji raspon za izvođenje.
Most će biti fundiran na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova, a gradi se konzolno – od stubova ka sredini.
Od NS do Loznice za sat vremena
Kada čitav projekat bude završen – najavljuje se kraj godine – stanovnici Vojvodine i Mačve dobiće najbržu vezu do BiH, te će građani od Novog Sada do graničnog prelaza kod Loznice stizati za sat vremena.
Faktografija
- projekat: Most na Savi kod Šapca
- veza: auto-put Ruma – Šabac – Loznica
- dužina: 1.361 metra
- širina: 23 metra
- glavni raspon: 155 metara
- izvođač: Azvirt
- investicija: 465 miliona evra (sa auto-putem)
- početak: 2019.
- stanje: april 2022.
- rok: kraj 2022
- foto, video: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
U poslednjoj rečenici kaže se kada projekat bude završen (krajem godine) putovaće se za sat vremena od Loznice do Novog Sada, međutim samo će most biti gotov (eventualno) krajem godine.
Svi ostali delovi koridora su tek u fazi trasiranja, u najboljem slučaju, ili tunel koji se radi, ali će biti tek za tri godine završen.