Kako napreduju radovi na rekonstrukciji pruge Subotica – Horgoš (foto i video)
Duž trase do Horgoša postavljeni su stubovi kontaktne mreže i kolosečna rešetka, dok se svi radovi na železničkim stanicama nalaze u završnoj fazi.
Radovi na rekonstrukciji železničke pruge od Subotice do Horgoša i državne granice, započeti u oktobru prošle godine, odvijaju se ovih dana ubrzanom dinamikom.
Kako je saopšteno iz Akcionarskog društva „Infrastruktura železnice Srbije“, očekuje se da svi glavni radovi na pruzi dužine od skoro 27 kilometara budu okončani do kraja marta.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Kako izgleda rekonstruisana stanica i polazak brzog voza iz Novog Sada (video)
- Najduža brza pruga na svetu: 2.300 km za 8 sati
Šine postavljene sve do Horgoša
Kolosečna rešetka postavljena je duž cele trase pruge sve do Horgoša, a preostalo je još da se postavi i od stanice Horgoš do državne granice.
Šine na ovom delu pruge, dugom tri kilometra, biće postavljene do kraja meseca, najavljeno je u saopštenju.
Na putnom prelazu Subotica – Javna skladišta završeno je asfaltiranje, postavljena je gumena podloga, a preostalo je da se postavi i automatizovana rampa, imajući u vidu da je ovo veoma povezan, frekventan prelaz.
Početkom marta završeni su i radovi na putnom prelazu u Paliću, iza zoološkog vrta, gde je obavljeno asfaltiranje.
Radovima na stanicama predviđena je i izgradnja novih pothodnika – na Paliću i u Bačkim Vinogradima.
U Paliću se očekuje da će uskoro biti završeni i radovi na drugom putnom prelazu, koji se nalazi na glavnoj drumskoj saobraćajnici u ovom mestu.
Od 13 putnih prelaza do pretposlednje nedelje marta su bila završena tri, a planirano je da do kraja meseca bude završeno i preostalih deset prelaza.
U toku su i radovi na uređenju železničke stanice u Paliću, potom u Bačkim Vinogradima i Horgošu, koji su većim delom završeni, tako da će ovim stanicama biti vraćen stari sjaj, kaže se u saopštenju.
Radovima na stanicama predviđena je i izgradnja novih pothodnika – na Paliću i u Bačkim Vinogradima.
Radovi na stanicama u završnoj fazi
Nova stajališta biće izgrađena u Hajdukovu i Bačkim Vinogradima i u Subotici – Javna skladišta, gde je u toku postavljanje behaton ploča.
Kako navode iz „Infrastruktura železnice Srbije“, svi radovi na stanicama nalaze se u završnoj fazi, uglavnom su u toku keramičarski radovi u enterijeru, kao i parterno uređenje stanica koje obuhvata postavljanje behaton ploča, klupa, kantica za otpatke, okopnica.
Do Horgoša su postavljeni stubovi kontaktne mreže, a kada se postavi pruga do državne granice uslediće instalacija kontaktne mreže na stubove koji su već postavljeni, a potom i završna faza ispitivanja pruge.
Po završetku modernizacije i rekonstrukcije, vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta.
Modernizacija pruge Subotica – Horgoš počela je 18. oktobra 2021. godine u Horgošu, radove izvodi konzorcijum ,,Karin Komerc MD“ iz Veternika i „RŽD International“, a vrednost posla je oko 10,2 miliona dinara.
Po završetku modernizacije i rekonstrukcije, prugom dužine 26,63 kilometara vozovi će saobraćati brzinom do 120 kilometara na sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta, kaže se na kraju saopštenja iz „Infrastruktura železnice Srbije“.