Enterijer od aluminijumske mreže za čuvenu Gaudijevu zgradu
Zavesa je formirana od pojedinačnih lančanih niti okačenih na plafone i površine ispod stepenica, a boja joj se postepeno menja iz svetlije nijanse u crnu.
Firma Kengo Kuma and Associates koristila je 164.000 metara aluminijumskih lanaca da bi napravila ovu mrežastu zavesu u renoviranoj zgradi Casa Batllo u Barseloni.
Intervencija japanskog studija deo je opsežnog renoviranja zgrade koju je dizajnirao poznati katalonski arhitekta Antoni Gaudi 1904. godine.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Tadao Ando i Kengo Kuma projektuju kuće za Kim Kardašijan
- Kako je Antoni Gaudi definisao arhitekturu u Barseloni
Upečatljivije i privlačnije iskustvo za posetioce
Casa Batllo je nedavno u potpunosti restaurirana od strane porodice Bernat, koja je u vlasništvu zgrade od 1990-ih. Projekat takođe uključuje niz savremenih intervencija koje imaju za cilj da stvore upečatljivije i privlačnije iskustvo za posetioce, piše Dezeen.
Kumin doprinos krasi atrijum i novo stepenište koje povezuje prizemlje sa dodatnim izložbenim prostorima stvorenim u nekadašnjem spremištu za ugalj u podrumu.
Zavesa je proizvedena korišćenjem aluminijumskih lanaca španske firme Kriskadecor i odaje počast simboličnoj upotrebi svetlosti u jedinstvenom enterijeru kuće.
Zamislili smo da prostor obložimo zavesama od aluminijumskih karika koje svojom preciznom materijalnošću hvataju svetlost, kao da su ribarske mreže.
Instalacija takođe obuhvata stepenište za hitne slučajeve koje se proteže kroz osam spratova zgrade. Unutar ovog, inače mračnog prostora, osvetljenje koje je razvio dizajner Mario Nani odbija se od metalnih karika kako bi se istakao njihov prirodni odsjaj.
Zavesa se postepeno menja iz svetlije nijanse na vrhu u crnu dok se spušta u stari podrum sa ugljem, prizivajući način na koji se dnevna svetlost filtrira kroz centralno dvorište zgrade.
„Zamislili smo da prostor obložimo zavesama od aluminijumskih karika koje svojom preciznom materijalnošću hvataju svetlost, kao da su ribarske mreže, i pokazuju nam je u svim oblicima – sjaj, siluete, senke“, rekao je Kuma.
Kompjuterski softver za precizno pozicioniranje
Zavesa je formirana od pojedinačnih lančanih niti koje su okačene na različite nagnute plafone i površine ispod stepenica.
Kompjuterski softver koji je korišćen za razvoj šablona nalik skali takođe je obezbedio precizno pozicioniranje i dužinu svakog lanca.
Stepenište koje se spušta u novi pristupačni podrum dizajnirala je londonska firma Ancient & Modern, a napravljeno je od 13 tona poliranog crnog mermera, koji je isklesan sa donje strane kako bi se stvorila animalistička forma koja podseća na Gaudijeve intervencije.
Gaudi je sarađivao sa najboljim zanatlijama tog vremena ne bi li zgradu pretvorio u umetničko delo, koristeći kovano gvožđe, kamen, drvo, vitraž i keramičke pločice kako bi je ukrasio u stilu modernizma.
Zgradu Casa Batllo je prvobitno dizajnirao Emilio Sala Cortes, da bi je 1903. godine kupio Josep Batllo y Casanovas, koji je angažovao Gaudija da preuredi fasadu, unutrašnjost i unutrašnje dvorište.
Gaudi je sarađivao sa najboljim zanatlijama tog vremena ne bi li zgradu pretvorio u umetničko delo, koristeći kovano gvožđe, kamen, drvo, vitraž i keramičke pločice kako bi je ukrasio u stilu modernizma.
Da podsetimo, prva kuća koju je dizajnirao Gaudi, koja se takođe nalazi u Barseloni i zove se Casa Vicens, prvi put je otvorena za javnost 2017. nakon velikog projekta restauracije.
Grafički prilozi
Foto-galerija
Fotografije: Jordi Anguera (Kriskadecor)