Foto: Screenshot
Građevinarstvo

Predstavljeni novi snimci četvrtog mosta u Novom Sadu (VIDEO)

Novi most preko Dunava je tzv. ekstrados most, dužine 880 metara čija je glavna uloga da rastereti postojeće mostove preko Dunava u gradu.

Novi video objavljen na društvenim mrežama daje nam još jedan uvid u izgled novog mosta preko Dunava koji će povezati Novi Sad sa obilaznicom u Sremskoj Kamenici.

Kako smo ranije već pisali, u južnom delu Novog Sada gradiće se most na delu državnog puta IIA-111, a ovaj projekat povezaće Bulevar Evrope i državni put IIA-119 na južnoj strani Dunava koji se kasnije povezuje na put Novi Sad – Ruma.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Putevi se međusobno spajaju sa šest rampi; Foto: Screenshot

5 saobraćajnih petlji na celoj trasi

Kako se navodi u video-animaciji, projekat se sastoji od glavnog puta na vijaduktima i sporedne trase,  a putevi se međusobno spajaju sa šest rampi.

Na celoj trasi postoji 5 saobraćajnih petlji, dok se sporedni put sastoji od gradskog i sabirnog puta koji su paralelni sa vijaduktima.

Na snimku se može videti mreža veoma gustih stubova i betonskih konstrukcija u podnožju mosta što će znatno uticati na izgled ovog dela grada. Podsetimo, novi most će krenuti da se se diže iznad nivoa terena pre kružnog toka na kojem se ovaj bulevar ukršta sa Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara. Dalje most na stubovima nastavlja preko novog kružnog toka sa Heroja Pinkija i potom kod Šodroša prelazi Dunav i završava se na obilaznici u Sremskoj Kamenici.

Dužina glavnog gradskog puta na vijaduktu iznosi 1.387 metara; Foto: Screenshot

Ekstrados most je hibridna struktura betonskog segmentnog mosta sa kutijastim profilima i mosta sa kosim zategama.

Dužina glavnog gradskog puta na vijaduktu iznosi 1.387 metara, a aerodinamički oblik poprečnog preseka primenjuje se da bi se postigao prirodniji izgled.

Most preko Dunava dužine je 880 metara, pravougaonog je poprečnog preseka i prostire se od severa ka jugu. Kako se navodi u snimku, u pitanju je takozvani ekstrados most što je zapravo hibridna struktura betonskog segmentnog mosta sa kutijastim profilima i mosta sa kosim zategama. Prednost ovakve vrste mostove je što dozvoljavaju da piloni budu niži u odnosu na klasične mostove sa kosim zategama.   

Širina ploče mosta na Dunavu iznosi 29,4 metra i sastoji se od četiri saobraćajne trake u oba pravca kao i biciklističkih i pešačkih staza na obe strane.

Slobodni profil je 150 x 9,5 metara, a donji deo nosača pruža lep pogled dok se most posmatra za vreme plovidbe, kaže se u klipu koji potpisuje China Road and Bridge Corporation.

Pogledajte video:

„Stanovnici zapadnog dela grada izgradnjom mosta dobiće nove mogućnosti i pogodnosti pri putovanju„, napominje se u video animaciji za tzv. „Kineski most“ u Novom Sadu.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

2 komentara

  1. Dzo

    A gde je nestao lučni pilon?

  2. anica

    Sada sam pogledala slike budućeg mosta. Baš lep most. Zašto se digla opozicija i ovoliko galami, ne vidim razlog. Uvek se nešto dobije i nešto izgubi. Ako sumnjaju na krađu – šapalovinu pri gradnji, e tu neka vode računa, niko nije imun na kraduckanje. Ko je pod krušku taj je jede. Neka je Novosađanima srećan novi lepi beli most.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *