Roman Menz, generalni direktor Moravacem, članice CRH Grupe; Foto: Moravacem
Promo

Roman Menz: Promene posmatramo kao nove prilike

Roman Menz, generalni direktor Moravacem, članice CRH Grupe.

Od avgusta 2015. godine, koliko je CRH u Srbiji prisutna na našem tržištu, kompanija je beležila dobre poslovne rezultate, učestvovala u značajnim nacionalnim infrastrukturnim projektima i širila svoje poslovanje u segmentu proizvodnje i distribucije betona. Nakon više od 5 godina ova kompanija koja u svom sastavu ima cementaru u Popovcu i fabrike betona u Beogradu, menja svoj brend i logotip u Moravacem.

Zašto ste se odlučili za promenu imena kompanije i njenog logotipa s obzirom na utvrđenu poziciju CRH brenda na srpskom tržištu?

Naša kompanija je deo velike multinacionalne kompanije, CRH Grupe, koja posluje u 30 zemalja sveta i zapošljava blizu 80 hiljada ljudi. CRH Grupa prisutna je na tržištu Srbije od 2015. godine, kada je postala vlasnik fabrike cementa u Popovcu i fabrika betona u Beogradu. U sklopu našeg poslovanja nalaze se 3 fabrike betona u okolini Beograda i ćerka firma Sapphire, koja se bavi zbrinjavanjem otpada.

Odabir imena Moravacem govori o našem velikom poštovanju domaćih vrednosti, zakona, poslovne etike, ali i obrazovanih, stručnih i marljivih ljudi iz Srbije.

Ponosni smo na svoje korene i istoriju popovačke cementare dugu više od 100 godina. Vrednujući svoju prošlost, prihvatamo je kao čvrst temelj za izgradnju velike budućnosti.

Sa druge strane, CRH je naša matična kompanija sa sedištem u Irskoj. Iskoristićemo mogućnost što smo deo jedne veoma uspešne globalne porodice da sa njom podelimo svoja znanja, inovacije, iskustva i dobre prakse.

Moravacen: Novi logo

Da li će se osim imena i logotipa kompanije još nešto menjati?

Zapravo, ne. Kao lokalna kompanija, ne menjamo svoje prioritete: pružanje izuzetnih proizvoda i usluga za naše kupce, pružanje sjajnih mogućnosti za napredovanje u karijeri našim ljudima, obezbeđenje najviših standarda odgovornog postupanja u pogledu zdravlja, bezbednosti i zaštite životne sredine i davanje pozitivnog doprinosa našim lokalnim zajednicama.

Ne očekujemo bilo kakve prekide u saradnji sa našim partnerima, kupcima, dobavljačima ili distributerima: za nas, poslovanje se odvija redovnim tokom.

Da li je Covid-19 uticao na cementnu industriju u Srbiji u proteklih godinu dana? Sa kakvim poslovnim rezultatima ste izašli iz 2020. godine?

Globalna pandemija je potpuna novina u našim individualnim iskustvima i dovela je društvo i vlade do krajnjih granica. U takvim okolnostima najvažnije je bilo brzo se prilagoditi novim okolnostima. Mnoge industrije, uglavnom u uslužnom i turističkom sektoru, bile su teško pogođene i mnoga radna mesta su izgubljena.

Što se tiče naše industrije cementa, situacija je bila podeljena. U zapadnoj Evropi kriza se snažno osetila, veliki projekti su uglavnom bili obustavljeni. Istočna Evropa je prošla mnogo bolje, a građevinarstvo je proglašeno vitalnom industrijom.

U Srbiji je situacija u početku epidemije bila nejasna, ali se potražnja poboljšavala kako su meseci prolazili. U našem RMC poslovanju inicijalna nesigurnost se snažno osetila, ali mogli smo da nastavimo sa realizovanjem važnih objekata kao što je “Kula Beograd” u okviru projekta Beograd na vodi.

Cementna divizija CRH Srbija intenzivno je radila na nekim od ključnih infrastrukturnih projekata poput autoputa Preljina-Požega. Drugi važan projekat bio je rekonstrukcija rudnika bakra u Boru i Majdanpeku. Priliv srpske dijaspore i činjenica da su ljudi ostajali kod kuće doveli su i do veoma dobre potražnje džakiranog cementa.

Roman Menz: Odabir imena Moravacem govori o našem velikom poštovanju domaćih vrednosti, zakona, poslovne etike, ali i obrazovanih, stručnih i marljivih ljudi iz Srbije

Da li možete da nam kažete kako je vaša kompanija iskoristila krizu za održivi rast i razvoj?

U svakoj krizi problemi nas obično uče savladavanju izazova i prilagođavanju. Morali smo da naučimo puno novih veština i ponašanja. Jasno je da je prethodna godina bila izuzetno teška za sve.

Uprkos otežanim okolnostima, uspeli smo da realizujemo mnoge projekte. Tokom 2020. godine smo promovisali novi brend naše ćerke firme koja se bavi zbrinjavanjem otpada, Sapphire, izbacili na tržište novi proizvod ZidoMal, pokrenuli segment poslovanja kroz novi građevinski proizvod – Construfil, održali nesmetani tok proizvodnje i prodaje betona i cementa, odradili veliki broj kampanja i akcija vezanih za bezbednost i zdravlje naših zaposlenih i njihovih porodica. Može se reći da smo dosta toga uradili uprkos situaciji u zemlji.

Kakvi su planovi za tekuću godinu? Na šta će se kompanija fokusirati?

Nova 2021. godina, nažalost, nije donela sa sobom povratak u staru normalnost. Borba sa kovidom još uvek traje i prioritet naše kompanije ostaje bezbednost i zdravlje naših zaposlenih, trećih lica, kupaca, dobavljača i svih ostalih stejkholdera sa kojima blisko sarađujemo.

Tekuća godina, pored promene brenda kompanije, sa sobom donosi i neke nove perspektive i ciljeve u poslovnom okruženju.

Naš fokus biće i dalje na pružanju kvalitetnih proizvoda i usluga za naše kupce, obezbeđenju najviših standarda odgovornog ponašanja u pogledu zdravlja, bezbednosti i zaštite životne sredine i davanju pozitivnog doprinosa zajednicama u kojima poslujemo.

 

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *