Hotel u Crikvenici – Novi život starog zdanja
Studio Architehna uspeo je da, uz ograničeni budžet, podigne kategorizaciju starog hotela i time doprinese turističkom procvatu jednog malog mesta na jadranskoj obali.
Hotel Crikvenica nalazi se u istoimenom mestu, na svega 30 km od Rijeke. Izgrađen je tokom 60-ih godina prošlog veka i poseduje sve karakteristike socijalističke arhitekture. Izvorno, predstavljao je turistički objekat niže kategorije.
Osnovni zadatak arhitekata iz Studio Architehna, čiji projekat zdanja u Sremskim Mihaljevcima učestvuje u izboru za Kuću godine 2020, bio je da se, u okviru zadatog budžeta, zadržavajući postojeće funkcije, dođe do najatraktivnijeg arhitektonskog rešenja. Takođe, dodatni izazov je bio zahtev klijenta da se objekat podigne na kategoriju hotela s četiri zvezdice.
Glavni zahtev klijenta bio je da se hotel podigne na kategoriju četiri zvezdice.
Postojeći hotel bio je nižeg standarda sa tipskim sobama od 18 m2, skromnom recepcijom i neprikladno uređenom baštom – koju su novi vlasnici i projektanti prepoznali kao veliki potencijal. Kuhinja je projektovana po tadašnjim standardima i jedino je onda zadržana u izvornom obliku.
Ideja da se hotel renovira naišao je na početnu sumnju jer se u tom malom mestu godinama ništa novo nije gradilo. Najveći izazov je bio da se u okviru ograničenog budžeta postigne arhitektura koja privlači i podstiče turiste da upravo ovo mesto odaberu kao svoju destinaciju za odmor.
Vesela ex-YU družina
Interesantna je činjenica da je pre početka realizacije hotela, spletom okolnosti, u celom procesu projektovanja i realizacije objekta su učestvovali saradnici i izvođači iz gotovo svih republika bivše Jugoslavije – od Slovenije do Makedonije. Ubrzo kompletna ekipa, na čelu sa arhitektama iz Beograda kao idejnim tvorcima, dobila je interni epitet “vesela ex-YU družina“. Na kraju, ovaj projekat je uspešno realizovan zajedničkim snagama i na opšte zadovoljstvo investitora.
Staklene ograde doprinose pročišćenosti samog prostora, dok se kroz staklenu kupolu obezbeđuje prirodno osvetljenje.
Postojeći blok A je obostrano uzidan objekat sa glavnom fasadom ka otvorenom moru i dvorišnom fasadom ka novoizgrađenom B bloku hotela. Novoizgrađeni B blok hotela projektovan je kao atrijumski sa staklenom kupolom iznad atrijumskog centralnog prostora. Blok B je, takođe, obostrano uzidan susednim objektima.
Znatno je veći akcenat bio na arhitekturi, dizajnu fasade i spoljašnje zastakljene bašte nego na zajedničkim sadržajima u hotelu i dizajnu istih. Za atrijum je karakteristično da je projektovan kao otvoren prostor bez protivpožarnih pregrada, što je postignuto stavljanjem protivpožarnih sobnih vrata na svakoj smeštajnoj jedinici u B bloku hotela. Staklene ograde doprinose jednostavnosti i pročišćenosti samog prostora, dok se kroz staklenu kupolu obezbeđuje prirodno osvetljenje.
Povećanje kapaciteta
Hotel je zaživeo punim sjajem tek posle više faza rekonstrukcije i dogradnje. Prva faza je podrazumevala rekonstrukciju postojećeg hotela, fasade, zastakljivanje bašte i pretvaranje tavanskog prostora u terasu sa panoramskim pogledom. U toku izvođenja projekta došlo je do novog zahteva za proširenjem kapaciteta celog hotela i dodavanjem novih sadržaja, kao što su mini spa centar i teretana.
Shodno novim zahtevima, druga faza projekta je podrazumevala izgradnju novog objekta u vidu depadansa. Novoizgrađeni blok je imao prostrane sobe od 24 m2 do 27m2 i novo opremljene apartmane od 52 m2, što je omogućilo hotelu da dostigne kategoriju od čak četiri zvezdice.
Nakon rekonstrukcije, novi hotel sadrži recepciju, restoran, kuhinju, spa & wellness zonu, teretanu, 86 soba i 4 apartmana u starom delu hotela, dok je u novom delu hotela izgrađeno 8 soba i 4 apartmana.
Razigrana fasada ka moru smelog je kolorita, a same boje i njihovo uklapanje rezultat su tonova susednih fasada.
Arhitekte su brzo došle do saglasnosti da fasada hotela mora dobiti autentični pečat. Projektanti su odlučili zadrže postojeći izgled terasa i ritam otvora, ali da se opredele za strategiju upečatljivog kolorita – što se pokazalo kao dobitna kombinacija.
Fasada koja je okrenuta ka ulici i fasada koja je okrenuta ka pučini se razlikuju. Fasada ka ulici je klasičnog izgleda sa naglašenim vencem i prozorskim otvorima, dok je fasada ka moru smelog kolorita. Same boje i njihovo uklapanje rezultat su tonova susednih fasada. Od materijala, prisutni kompozitni paneli u kombinaciji sa demit fasadom i staklenim ogradama, dok je stolarija aluminijumska.
Enterijer pun života
Ideja za uređenje enterijera bila je uvlačenje razigranih tonova fasade u smeštajne jedinice. Boje su se prenele na zidove i detalje nameštaja u enterijeru, čime su se dobile četiri vrste tipskih soba, sa jedinstvenim izgledom i karakterom.
Arhitektura kao inicijalna kapisla
Hotel Crikvenice dobar je primer ahitektonske prakse koja se okreće očuvanju i unapređenju modernističkog nasleđa. Studio Architechna je u značajnoj meri unapredio standard hotela i time doprineli komercijalnom oživljavanju jednog malog turističkog mesta na jadranskoj obali. S druge strane, revitalizacija ovog zdanja upućuje da se značajni rezultati mogu postići uz ograničena sredstva, ali puno kreativnosti, entuzijazma i pozitivnog duha.
Faktografija:
- naziv objekta: Hotel Crikvenica
- mesto: Crikvenica, Republika Hrvatska
- autori projekta: Dejan Milošević, Marko Ranđelović i Vladimir Paripović
- brending: Vladimir Paripović
- godina projektovanja: 2015-2017.
- godina izgradnje: 2017-2019.
- površina: 4.000 m2
- spratnost: P + 6
- kapacitet: 90 soba i 8 apartmana
- fotografija: Marko Ranđelović
Grafički prilozi
Kad ste već ovde…