Nebojša Zaklan: Naša aplikacija ubrzava prodaju nekretnine i pospešuje profit investitorima
Novosadska firma Case 3D razvila je digitalni alat koji bi prodavcima nekretnina na intuitivan način dao mogućnost da suze izbor svojih kupaca do krajnjeg odabira stana.
Građevinska industrija i tržište nekretnina čine jedne od najvećih privrednih grana, ali je stepen njihove digitalizacije relativno nizak. Od građevinske industrije, tehnološki primitivniji jedino su poljoprivreda i stočarstvo. Upravo ta praznina između masivnosti prometa i tehnološke zastarelosti pravi je magnet za nove investicije koje se otvaraju širom sveta.
Međutim, razvijanje proptech rešenja, kao novi metod digitalizacije posredovanja u prometu i zakupu nepokretnosti, nije zaobišao i naše krajeve. Case 3D, kojeg svi poznajemo kao jednu od najboljih domaćih kompanija za 3D vizuelizaciju, proširio je svoje poslovanje upravo o ovom smeru razvivši digitalni alat Property Navigator. Upravo o tome pričamo sa Nebojošom Zaklanom, kreativnim direktorom ove novosadske kompanije i zapaženim govornikom na prošlogodišnjoj konferenciju BuildUp.
Šta vas je navelo da napravite korak iz 3D vizuelizacije u proptech rešenja?
Relativno davno u procesu razvoja Case3D-a kao kompanije shvatili smo koja je suštinska vrednost vizualizacije, naše tadašnje osnovne usluge. Shvatili smo da kao marketinško i prodajno sredstvo u procesu kupovine nekretnina u izgradnji, u velikoj meri olakšava kupcima da dožive svoj novi dom i lakše i brže donesu odluku o kupovini. Pošto smo takođe bili i ostali kompanija koja razmišlja par koraka unapred, sledeće pitanje koje smo tada postavili sebi je bilo, kako još više možemo da olakšamo, ubrzamo, i učinimo čitav proces udobniji i na kraju dana isplativiji kako za investitora, tako i za krajnjeg kupca nekretnine. Rešenje smo videli u razvijanju digitalnog alata koji bi prodavcima nekretnina na intuitivan način dao mogućnost da suze izbor svojih kupaca do krajnjeg odabira stana i kroz niz funkcionalnost, od predstavljanja regionalne pozicije projekta pa do same orijentacije stambene jedinice i pogleda sa njegove terase provedu kupce kroz put ka jednoj od najbitnijih životnih odluka.
Koji problem rešava vaša aplikacija Property Navigator?
Po našem mišljenju u najvećoj meri skraćuje put kupca do finalne odluke, a samim tim ubrzava prodaju i pospešuje profit investitorima. Agentima za prodaju daje mogućnost da vizuelnim alatima i relevantnim informacijama mogu kupce da provedu kroz sve USP-e projekta, odaberu lokaciju, objekat koji im najviše odgovara i dođu do finalnog odabira stana po parametrima koji u najvećoj meri danas znače kupcima: kvadraturi, orijentaciji, spratnosti pa čak i cenovnom rasponu. Sami kupci s druge strane imaju priliku da kroz jednostavan korisnički interfejs i prilagođene funkcionalnosti jasno, brzo i vizuelno dobiju uvid u sve informacije koje su im potrebne da donesu odluku i ulože novac u nekretninu u izgradnji, pa čak i iz udobnosti svog doma preko računara, tableta ili mobilnog telefona.
Kome je Property Navigator tačno namenjen?
U najvećoj meri investitorima srednjih i velikih (masterplan) projekata. Generalno projekata u izgradnji sa velikim brojem stambenih jedinica, gde naš alat u velikoj meri pomaže u pretrazi, filtriranju i sortiranju istih. Opcija povezivanja sa CRM-om klijenata takođe pomaže da u svakom trenutku imaju evidenciju slobodnih, rezervisanih i prodatih jedinica pa čak i na više simultanih platformi. S druge strane takođe i kupcima nekretnina, koji mogu vizuelno lakše da sebi predstave prvo okruženje projekta, zatim sam objekat i na kraju konkretan stan koji ih zanima i u koji će potencijalno da ulože novac.
Prodavci nekretnina mogu da provedu kupce kroz put ka jednoj od najbitnijih životnih odluka.
Na kojim tehnološkim rešenjima je aplikacija zasnovana? Koliko je bilo potrebno vremena da je napravite?
Aplikacija je zasnovana na standardnim internet tehnologijama poput HTML-a i Javascript-a. Ideja je od početka bila da većina uređaja može da podrži njeno korišćenje, tako da je u svojoj formi potpuno responsive rešenje koje je moguće koristiti na svim uređajima i svim operativnim sistemima. Sam razvoj je trajao više od 3 godine, od konceptualne faze pa do današnje funkcionalne faze sa svim svojim modulima. Razvoj nije završen i mi konstantno radimo na unapređenju samog korisničkog iskustva, interfejsa, brzine rada aplikacije kao i nekih dodatnih i naprednih funkcionalnosti koje će biti vidljive u bliskoj budućnosti.
Koliko je lako korisiti Property Navigator sa strane administratora, a koliko sa strane korisnika?
Što se tiče korisničkog iskustva sa strane kupaca nekretnina, ideja je bila da sa što manje koraka uspeju da dođu do izbora i informacija vezano za nekretninu koja ih zanima tako da je taj proces od starta posmatran kao relativno jednostavan. Što se tiče korisničkog iskustva prodavaca/administratora morali smo da uzmemo u obzir mnogo više parametara i uslova. Iz tog razloga razvili smo kompletan back-office sistem za administraciju podataka koji su relevantni za svaki projekat / zgradu i dozvoljavaju samim agentima / investitorima da dodaju, oduzimaju i administriraju sve relevantne podatke. Ono što takođe proizilazi iz ovakvog pristupa jeste dobijanje informacija o navikama i načinu korišćenja kupaca tako da analitika koju agenti / investitori mogu dobiti iz aplikacije može poslužiti kao veoma moćno prodajno ili marketinško sredstvo.
Investitori iz aplikacije mogu dobiti informacije o navikama kupaca što može poslužiti kao veoma moćno prodajno ili marketinško sredstvo.
Postoje li primeri korišćenja aplikacije u Srbiji i kako se ona pokazala na delu?
Možda bi najbolji i najkompleksniji primer korišćenja aplikacije u našoj zemlji bila verzija koju smo razvili za klijenta Belgrade Waterfront. U pitanju je verzija aplikacije integrisana u njihov matični website s idejom nadogradnje i dodavanja sadržaja u budućnosti razvijanja ovog projekta. Do ovog rešenja smo i došli sa idejom za alat koji ce pokriti potrebe njihovih inostranih kupaca, po uzoru na modul koji smo imali kao deo touchscreen prodajnog rešenja koje smo razvili za njihove prodajne centre. Ono što se desilo kao slučajan sled događaja je da je aplikacija lansirana malo pre početka svetske pandemije i svih izazova koje je ona donela sa sobom, a upravo ona se pokazala kao pravo rešenje za pregled i kupovinu nekretnina na ovom projektu sa poštovanjem uslova socijalne distance.
Aplikacija se pokazala kao pravo rešenje za pregled i kupovinu nekretnina sa poštovanjem uslova socijalne distance.
Stavićemo se u ulogu investitora. Šta bismo mi trebali da spremimo od materijala za prvi sastanak sa vama?
Informacije o projektu za koji bi razvijali aplikaciju. Od tehničkih crteža do 3D modela, sve što može da doprinese da bolje sagledamo kompleksnost izrade. Ako klijent već poseduje vizuale projekta dovoljnog kvaliteta koje omogućavaju prikaz svih stambenih jedinica kroz naš navigator, njih je takođe moguće iskoristiti. Informacije o CRM sistemu su takođe poželjne ako postoji, a ako ne, sa klijentom se dogovara unos podataka, tj. koja strana će se baviti njime. Informacije o hosting serverima su isto relevantne i takođe se dogovaraju na početku izrade aplikacije.
Koliko traje proces implementacije ovog rešenja? Ako investitor želi da uđe u prodaju nekretnina za godinu dana da li je to dovoljno vremena?
Apsolutno jeste. U procesu implementacije razlikujemo dve faze: izradu 3D vizuala, i sam razvoj aplikacije na koju se 3D sadržaj naslanja, od kojih svaki ponaosob može da traje od jedne do par nedelja razvoja. Ukupno vreme implementacije na nekim od najvećih projekata na kojima smo radili nije nikada trajao više od 2 meseca aktivnog rada. Kako se platforma bude razvijala, alati i tehnologije koje će biti njen sastavni deo će takođe mnogostruko ubrzati proces izrade u bliskoj budućnosti, a takođe intenzivno radimo i na mogućnost da klijent velikom lakoćom postavi, konfiguriše i administrira aplikaciju bez našeg učešća.
Koji su naredni koraci u razvoju ove aplikacije?
Naredni koraci podrazumevaju pomno praćenje tržišta i feedbacka koje dobijamo od klijenata i korisnika i daljeg rada na njenom unapređenju u svakom smislu. Takođe smo otpočeli rad na razvoju web based 3D interaktivnog prikaza sličnom Google Maps tehnologiji, koja bi trebala da premosti i unapredi vizuelni doživljaj budućih projekata kroz našu platformu i samu mogućnost moćnog i maštovitog storytellinga koji je neophodan kao alat za predstavljanje projekata i na kraju krajeva uspešniju prodaju istih.
Saznajte više o Property Navigatoru.
Kada se uzme u obzir koliko Beograd na vodi ulaže u savremena Proptech rešenja, nije ni čudo što im prodaja tako dobro ide.