Čelični most koji se otvara… iaoko tako ne izgleda; Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST
Građevinarstvo

Dvostruko zakrivljeni biciklistički most koji propušta brodove

Ovaj čelični most u Kopenhagenu pravo je malo remek-delo građevinarstva ali je i bitna saobraćajnica u gradu u kom je kretanje biciklom važnije nego automobilom.

Londonski arhitektonski studio WilkinsonEyre i Urban Agency iz Kopenhagena osmislili su biciklistički most Lille Langebro od 175 metara kao rešenje za novu bicikilističku i pešačku rutu.

Projekat je izveden po narudžbini danske dobrotvorne organizacije Realdania, a ova lokacija je izabrana kako bi se rasteretilo kretanje na obližnjem mostu Langebro (dugački most), te naziv Lille Langebro upućuje na manji dugački most.

Most je dugačak 175 metara; Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Čelični most se u svom središnjem delu otvara kako bi mogao da omogući prolaz brodovima.

Novi čelični most, skulpturalne forme, se u svom središnjem delu otvara kako bi mogao da omogući prolaz brodovima.

Dok ispod mosta slobodno mogu proći gliseri i trajekti, koji zbog svoje visine ne zahtevaju otvaranje mosta, centralni deo mosta se ipak mora otvoriti za veće brodove.

Most dužine 175 metara podeljen je u 5 raspona, dva od po 28 metara sa obalne strane, dok je centralni raspon, koji se otvara, dugačak 48 metara. Širina mosta je 7 metara od kojih je 3 metra rezervisano za pešake, a 4 metra za bicikliste u dve trake.

Most se otvara za prolazak brodova; Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Jednostavno i elegantno

Lagana i zakrivljena forma mosta dobijena je, s jedne strane, iz ulice i starog bedemom naselja Christianshavn, i pozicijom istorijskih znamenitosti, na drugoj strani.

„Kreirali smo most na način da se on u svakodnevnoj upotrebi čita kao jednostavna elegantna forma koja se proteže preko vode.“, rekao je za Dezeen Jim Eyre, suosnivač i direktor studija WilkinsonEyre.

Zakrivljenost mosta čini da njegovi korisnici u početku ne vide svoje odredište; Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Most je inovativan jer u svom zatvorenom položaju se teško može zaključiti da se on može otvoriti.

Inspirisani mostom Gateshead Millennium, arhitekte su želele da stvore most koji „otkriva svoju tajnu čim se otvori“.

„Gledano iz arhitektonskog ugla most je inovativan jer u svom zatvorenom položaju se jedva čita kao most koji se otvara, tako da njegovo funkcionisanje nije odmah očigledno.“, rekao je Jim Eyre.

„Centralna veza, gde se spajaju dva dela mosta koji se otvaraju, ima inovativan dizajn ležaja koji zaključava delove na način da se odupiru savijanju, kako bi se održala potrebna krutost u spoju.“, dodao je Eyre.

Poprečni presek mosta

Ne vidi se odredište

Zakrivljenost mosta čini da njegovi korisnici u početku ne vide svoje odredište i njihov pogled se menja kako se dalje kreću.

Novi most namenjen je isključivo biciklistima i pešacima; Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Situacioni plan

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

2 komentara

  1. a.c.a.b.

    bože dragi, kada god otvorim neki interesantan članak uvijek je u pitanju skandinavija i njihova jednostavna riješenja, inovativna i svrsishodna!ti su ljudi svjetlosnu godinu udaljeni od ostatka svijeta.. svaka im čast

  2. Vlada

    Neverovatno dobar primer. Tek sam ga sada detaljno sagledao. Slažem se sa vama – protestanti su nekoliko desetina godina ispred ostatka sveta. Ali, to su uvek i bili. Nije to ništa nova. Verovatno, slabo poznajete istoriju.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *